27 kwietnia 2010 11:44 | ID: 200116
28 kwietnia 2010 22:17 | ID: 201295
28 kwietnia 2010 22:17 | ID: 201296
28 kwietnia 2010 22:22 | ID: 201299
1. Znajomość organizmu ludzkiego i zachodzących w nim zmian oraz akceptacja własnej płciowości.
2. Rozeznawanie, analizowanie i wyrażanie uczuć.
3. Kierowanie własnym rozwojem; podejmowanie wysiłku samowychowawczego.
4. Przyjęcie integralnej wizji ludzkiej seksualności.
5. Umiejętność obrony własnej intymności i nietykalności seksualnej oraz szacunek dla ciała innej osoby.
6. Korzystanie ze środków masowego przekazu w sposób selektywny, umożliwiający obronę przed ich destrukcyjnym oddziaływaniem.
7. Wnoszenie pozytywnego wkładu w życie swojej rodziny.
8. Wyrażanie szacunku dla siebie oraz innych ludzi, ich wysiłku i pracy.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
dziecinko, to są treści dla gimnazjum, proponuję abyś zapoznała się jeszcze z tymi dla licealistów.
28 kwietnia 2010 22:22 | ID: 201300
28 kwietnia 2010 22:25 | ID: 201305
28 kwietnia 2010 22:28 | ID: 201312
28 kwietnia 2010 22:31 | ID: 201314
28 kwietnia 2010 22:32 | ID: 201315
28 kwietnia 2010 22:35 | ID: 201319
Treści nauczania – wymagania szczegółowe
1. Rozwój człowieka: faza prenatalna, narodziny, faza niemowlęca, wczesnodziecięca, przedpokwitaniowa, dojrzewania, młodości, wieku średniego, wieku późnego. Życie jako funda mentalna wartość.
2. Budowa prawidłowych relacji z rodzicami. Konflikt pokoleń; przyczyny i sposoby rozwiązywania konfliktów. Odpowiedzialność wszystkich za atmosferę panującą w rodzinie. Rodzina niepełna.
3. Rola autorytetów w życiu człowieka.
4. Relacje międzyosobowe i ich znaczenie. Przyjaźń, zakochanie, miłość; pierwsze fascynacje, miłość platoniczna, miłość młodzieńcza, miłość dojrzała.
5. Zachowania asertywne.
6. Podstawowe informacje o rozwoju seksualnym człowieka: tożsamość płciowa: kobiecość i męskość.
7. Dojrzewanie. Rozumienie i akceptacja kryteriów dojrzałości biologicznej, psychicznej i społecznej.
8. Problemy i trudności okresu dojrzewania (napięcia seksualne, masturbacja), sposoby radzenia sobie z nimi, pomoc w rozeznaniu sytuacji wymagających porady lekarza lub innych specjalistów.
9. Różnice w rozwoju psychoseksualnym dziewcząt i chłopców; postawy i wzajemne oczekiwania
10. Zagrożenia okresu dojrzewania: presja seksualna, uzależnienia, pornografia, prostytucja nieletnich.
11. Główne funkcje płciowości: wyrażanie miłości, budowanie więzi i rodzicielstwo.
12. Inicjacja seksualna; związek pomiędzy aktywnością seksualną a miłością i odpowiedzialnością; dysfunkcje związane z przedmiotowym traktowaniem człowieka w dziedzinie seksualnej. Ryzyko związane z wczesną inicjacją.
13. Kształtowanie i akceptacja tożsamości płciowej. Możliwości pomocy w pokonywaniu trudności związanych z tożsamością płciową.
14. Płodność wspólną sprawą kobiety i mężczyzny.
15. Planowanie rodziny. Metody rozpoznawania płodności. Antykoncepcja – aspekt zdrowotny, psychologiczny i etyczny.
16. Infekcje przenoszone drogą płciową. AIDS: drogi przenoszenia zakażenia, profilaktyka, aspekt społeczny.
17. Wartości związane z seksualnością człowieka: męskość, kobiecość, miłość, małżeństwo, rodzicielstwo. Znaczenie odpowiedzialności w przeżywaniu własnej płciowości oraz budowaniu trwałych i szczęśliwych więzi.
18. Wpływ sposobu spędzania wolnego czasu (w tym korzystania ze środków masowego przekazu) na człowieka.
http://etesty.wsip.pl/dla_nauczycie li/przedmioty/wychowanie_do_zycia_w _rodzinie/klub/aktualnosci/program_ wychowanie_do_zycia_w_rodzinie dziecinka napisała "Bo pomija sie tu - po co ten seks, pomija sie to, czy trzeba uprawiac seks w kazdych okolicznosciach i sytuacjach, czy mozna odmowic seksu, czy czlowiek, ktory nie uprawia seksu, jest normalny...itd. itp. "po pierwsze uczenie tylko i wylacznie zakladania kondoma nie sluzy zadnym wartosciom," Jak już się zapoznasz, to odpowiedz, czy podtrzymujesz to co napisałaś, a ja zacytowałam powyżej?28 kwietnia 2010 22:35 | ID: 201320
28 kwietnia 2010 22:36 | ID: 201321
28 kwietnia 2010 22:39 | ID: 201325
28 kwietnia 2010 22:40 | ID: 201327
28 kwietnia 2010 22:40 | ID: 201328
28 kwietnia 2010 22:45 | ID: 201334
28 kwietnia 2010 22:48 | ID: 201338
28 kwietnia 2010 22:50 | ID: 201341
28 kwietnia 2010 22:51 | ID: 201342
28 kwietnia 2010 22:52 | ID: 201343
28 kwietnia 2010 22:54 | ID: 201347
Nie masz konta? Zaloguj się, aby tworzyć nowe wątki i dyskutować na forum.