27 kwietnia 2010 11:44 | ID: 200116
28 kwietnia 2010 21:45 | ID: 201251
28 kwietnia 2010 21:48 | ID: 201253
28 kwietnia 2010 21:50 | ID: 201255
28 kwietnia 2010 21:54 | ID: 201260
28 kwietnia 2010 21:55 | ID: 201261
28 kwietnia 2010 21:55 | ID: 201262
28 kwietnia 2010 21:57 | ID: 201265
28 kwietnia 2010 21:58 | ID: 201267
28 kwietnia 2010 21:59 | ID: 201269
28 kwietnia 2010 22:01 | ID: 201271
28 kwietnia 2010 22:02 | ID: 201272
28 kwietnia 2010 22:02 | ID: 201274
28 kwietnia 2010 22:05 | ID: 201276
28 kwietnia 2010 22:07 | ID: 201278
28 kwietnia 2010 22:09 | ID: 201280
28 kwietnia 2010 22:10 | ID: 201281
28 kwietnia 2010 22:13 | ID: 201286
28 kwietnia 2010 22:14 | ID: 201287
28 kwietnia 2010 22:15 | ID: 201288
28 kwietnia 2010 22:17 | ID: 201294
Treści nauczania – wymagania szczegółowe
1. Rozwój człowieka: faza prenatalna, narodziny, faza niemowlęca, wczesnodziecięca, przedpokwitaniowa, dojrzewania, młodości, wieku średniego, wieku późnego. Życie jako funda mentalna wartość.
2. Budowa prawidłowych relacji z rodzicami. Konflikt pokoleń; przyczyny i sposoby rozwiązywania konfliktów. Odpowiedzialność wszystkich za atmosferę panującą w rodzinie. Rodzina niepełna.
3. Rola autorytetów w życiu człowieka.
4. Relacje międzyosobowe i ich znaczenie. Przyjaźń, zakochanie, miłość; pierwsze fascynacje, miłość platoniczna, miłość młodzieńcza, miłość dojrzała.
5. Zachowania asertywne.
6. Podstawowe informacje o rozwoju seksualnym człowieka: tożsamość płciowa: kobiecość i męskość.
7. Dojrzewanie. Rozumienie i akceptacja kryteriów dojrzałości biologicznej, psychicznej i społecznej.
8. Problemy i trudności okresu dojrzewania (napięcia seksualne, masturbacja), sposoby radzenia sobie z nimi, pomoc w rozeznaniu sytuacji wymagających porady lekarza lub innych specjalistów.
9. Różnice w rozwoju psychoseksualnym dziewcząt i chłopców; postawy i wzajemne oczekiwania
10. Zagrożenia okresu dojrzewania: presja seksualna, uzależnienia, pornografia, prostytucja nieletnich.
11. Główne funkcje płciowości: wyrażanie miłości, budowanie więzi i rodzicielstwo.
12. Inicjacja seksualna; związek pomiędzy aktywnością seksualną a miłością i odpowiedzialnością; dysfunkcje związane z przedmiotowym traktowaniem człowieka w dziedzinie seksualnej. Ryzyko związane z wczesną inicjacją.
13. Kształtowanie i akceptacja tożsamości płciowej. Możliwości pomocy w pokonywaniu trudności związanych z tożsamością płciową.
14. Płodność wspólną sprawą kobiety i mężczyzny.
15. Planowanie rodziny. Metody rozpoznawania płodności. Antykoncepcja – aspekt zdrowotny, psychologiczny i etyczny.
16. Infekcje przenoszone drogą płciową. AIDS: drogi przenoszenia zakażenia, profilaktyka, aspekt społeczny.
17. Wartości związane z seksualnością człowieka: męskość, kobiecość, miłość, małżeństwo, rodzicielstwo. Znaczenie odpowiedzialności w przeżywaniu własnej płciowości oraz budowaniu trwałych i szczęśliwych więzi.
18. Wpływ sposobu spędzania wolnego czasu (w tym korzystania ze środków masowego przekazu) na człowieka.
http://etesty.wsip.pl/dla_nauczycieli/przedmioty/wychowanie_do_zycia_w_rodzinie/klub/aktualnosci/program_wychowanie_do_zycia_w_rodzinie dziecinka napisała "Bo pomija sie tu - po co ten seks, pomija sie to, czy trzeba uprawiac seks w kazdych okolicznosciach i sytuacjach, czy mozna odmowic seksu, czy czlowiek, ktory nie uprawia seksu, jest normalny...itd. itp. "po pierwsze uczenie tylko i wylacznie zakladania kondoma nie sluzy zadnym wartosciom," Jak już się zapoznasz, to odpowiedz, czy podtrzymujesz to co napisałaś, a ja zacytowałam powyżej?Nie masz konta? Zaloguj się, aby tworzyć nowe wątki i dyskutować na forum.