Bartt (17-12-2010 19:45:38)
Czekam z utęsknieniem, aż na polskie tory wjadą zachodni przewoźnicy. Podejrzewam, że będą mieli niższe ceny niż PKP IC i PKP Przewozy Regionalne. A standard taboru powinien być wyższy. Niestety, stanu linii kolejowych nie przeskoczą, dlatego pewnie nie będą mogli jeździć szybciej niż nasze aktualne składy.
Oj kolego, młodość ma swoje prawa, ale pewnego poziomu naiwności nie powinno się jednak przekraczać. Koleje muszą pozostać państwowe, bo to jest tak samo ważna infrastruktura kraju, jak linie przesyłowe, czy drogi. Te kraje, które próbowały prywatyzować kolej/GB/, mają teraz kolejowy skansen podobny do naszego, a te, które rozwijały kolej państową, tj. Francja, Niemcy, Japonia, czy Chiny, mają nowoczesne systemy.
Naszym problemem jest nieumiejętność zarządzania, co dawno temu odkrył już Bismarck. Jedyne wyjście z obecnego pata, to natychmiastowe zwolnienie CAŁEJ! kadry kierowniczej i to zarówno wyższego jak i średniego szczebla, likwidacja spółek i spółeczek kolejowych, które żerują na systemie oraz...przyjęcie na stanowisko szefa kolei jakiegoś mądrego Niemca i danie mu wolnej ręki. Gwarantuję Ci, że taki nieumoczony w układach i układzikach solidny niemiecki człowiek, szybko wyprowadził by polskie koleje na prostą...