Artykuł promocyjny Opublikowany przez: Redakcja Familie Redakcja 2022-01-31 15:04:29
Autor zdjęcia/źródło: mat. partnera artykułu
Konkurs Złota Nitka został stworzony przez Międzynarodowe Targi Łódzkie (obecnie organizowany jest przez Agencję Loveevents) na potrzeby rozwoju młodych projektantów. Prezentowanie swoich nierzadko pierwszych, autorskich kolekcji jest dla nich ogromną szansą. Uczestnicy konkursu mają okazję pokazanie swojego dzieła szerokiej publiczności, to też świetny moment na uzyskanie profesjonalnych stażów, podpisanie kontraktów i uzyskanie nagrody, która bez wątpienia ułatwia zawodowy start.
Co ważne, udział w konkursie Złota Nitka mogą brać nie tylko profesjonalni projektanci, którzy uczęszczają albo ukończyli już szkoły kierunkowe. Tutaj szansę na zauważenie i wygraną mają również tzw. freelancerzy z pasją do mody i kreatywnym podejściem do ubioru. Jednym z ważniejszych kryterium, jakie brane jest pod uwagę przez jury konkursu podczas podejmowanie decyzji o wyłonieniu laureatów Złotej Nitki, jest podążanie za światowymi trendami mody, ale również innowacyjne i nowatorskie podejście do świata mody. Odważne propozycje i indywidualny styl jest w tym konkursie wielce doceniany.
Każdego roku do konkursu zgłasza się ponad 100 początkujących projektantów, natomiast do ścisłego finału dostaje się około 15 osób. Należy zaznaczyć, że główna nagroda w postaci statuetki oraz środków finansowych (w 2021 roku było to 30 tysięcy złotych), nie jest najważniejszą zachętą do brania udziału w Złotej Nitce. Priorytetem jest szansa na wybicie się, zauważenie. To dobry start w przyszłość.
W 2008 roku honorową nagrodę Złotej Nitki otrzymał duet Paprocki&Brzozowski, który od lat stanowi jeden z kluczowych elementów polskiej sceny modowej. Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski działają w branży od 2000 roku i dzisiaj są jednymi z najbardziej popularnych i najlepszych projektantów nie tylko w kraju, ale i na arenie międzynarodowej. Ich kolekcje kojarzone są zawsze z niebanalnymi projektami, w których ogromną uwagę zwraca się na detale, tkaniny i dekory. Propozycje duetu Paprocki&Brzozowski można zresztą zobaczyć w internetowym butiku na https://butik.paprockibrzozowski.com/ .
Wśród innych laureatów Złotej Nitki, którzy wykorzystali swoją szansę i dzisiaj znani są w branży modowej jako jej prekursorzy, znajduje się między innymi Maciej Zień, Jacek Gmach czy grupa Transmode.
Projektanci, którzy chcieliby zgłosić się do tegorocznej edycji konkursu, muszą uzbroić się w cierpliwość. Nie został jeszcze ogłoszony termin nadsyłania zgłoszeń ani warunki uczestnictwa w konkursie. Już teraz mogą jednak planować swoje kolejne kolekcje ubrań.
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.