Opublikowany przez: Familiepl 2019-09-23 14:00:17
Autor zdjęcia/źródło: Photo by Nathan Dumlao on Unsplash
Otóż było to ukierunkowanie nowych produktów na innowacyjne aspekty IT związane z szeroko pojętym zdrowiem. Czy wkrótce będziemy mogli ominąć tradycyjne wizyty u lekarza i korzystać z domowych e – doktorów? Raczej nie, ale zdecydowanie należy postawić tezę, że firmy na całym świecie tworzą nowe produkty, które sprawiają, że zdanie o zdrowie będzie dosłownie na wyciagnięcie ręki. Albo raczej … na naszej ręce.
Nowy smart-zegarek Apple staje się bowiem teraz urządzeniem medycznym. Firma z Cupertino przeprowadziła badania serca na ponad 400 tys. osobach, co pozwoliło zbudować system wczesnego ostrzegania przed zaburzeniami rytmu serca. Ponadto innowacyjny system Apple Hearing Study ma pomóc chronić słuch i ostrzegać przed nadmiernym hałasem. Apple Women's Health Study pomoże badać niepłodność i osteoporozę. Health and Movement zaś zbada wpływ uprawiania sportu na zdrowie. Niebawem ruszą kolejne badania. Nowe usługi medyczne mają także dotyczyć najnowszych iPhone’ów. Takie innowacyjne urządzenia i programy sprawiają, że już teraz możemy monitorować nasze zdrowie każdego dnia i wyciągać odpowiednie wnioski, które pomogą nam w działaniach prewencyjnych. E – możliwości dbania o zdrowie będą się tylko rozwijać.
Czy innowacje technologiczne w dziedzinie zdrowia to domena wyłącznie potężnych firm takich jak Apple? Zdecydowanie nie. Również polskie firmy mają ciekawe pomysły na innowacje z dziedziny health & wellness.
Jako przykład należy podać porozumienie o współpracy pomiędzy dwoma dynamicznymi polskimi firmami, czyli producentem gier Red Dev Studio oraz MedFood, spółką działającą w segmencie zdrowego trybu życia. Porozumienie to obejmuje stworzenie serii gier na platformy stacjonarne i mobilne. W jej ramach powstanie jedno większe przedsięwzięcie oraz cykl mniejszych, których wspólnym mianownikiem będzie zdrowy styl życia. Efektem połączenia kompetencji technologicznych Red Dev Studio i wiedzy oraz doświadczenia zespołu ekspertów MedFood Group jest unikalna na rynku synergia, dzięki której mogą powstać angażujące i ciekawe dla odbiorców gry, które jednocześnie będą spełniać cele edukacyjne, jak nauka zdrowego stylu życia, kształcenie właściwych nawyków żywieniowych czy motywowanie do aktywności fizycznej. Połączenie nowych technologii, rozrywki i edukacji ? To chyba możliwe.
Efekty zobaczymy wkrótce!
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.