Artykuł promocyjny Opublikowany przez: Redakcja Familie Redakcja 2020-11-30 09:23:26
Autor zdjęcia/źródło: mat. partnera artykułu
Za nami trzecia odsłona konkursu, który z roku na rok gromadzi coraz większe grono uczestników. Mowa rzecz jasna o organizowanym przez markę Answear - Projekt Packshot. Zgłosiło się aż 600 uczestników! Wśród nich jury wybrało najlepszą dziesiątkę, z której każdy dostał zestaw biżuterii marki Swarovski. Zadanie było pozornie bardzo proste – mieli stworzyć artystyczną kompozycję zawierającą produkty przekazane przez Partnera. Każdy, kto choć trochę interesuje się modą i fotografią, doskonale zdaje sobie sprawę, że stworzenie ciekawej kompozycji bez współpracy z modelką, która spodoba się najbardziej surowym krytykom, to nie lada sztuka.
DARIA FOLCIK
W tym roku konkurs pierwszy raz w historii miał miejsce aż w siedmiu krajach. Jest to jeden z przykładów projektów specjalnych mający na celu promocję marki Swarovski z okazji 125. rocznicy działalności firmy - jednego z najbardziej znanych i cenionych producentów biżuterii na całym świecie.
Osoby, które nie interesują się modą i fotografią, mogą nie znać określenia, jakim jest packshot. Nie ma w tym nic dziwnego, bo choć tradycja ich tworzenia istnieje na rynku od dziesiątek lat, to mało kto tak nazywa ten rodzaj fotografii produktowej. Aby praca była oryginalna, trzeba wykazać się naprawdę olbrzymim pokładem kreatywności i wyczucia estetyki – szukać rozwiązań niebanalnych i innowacyjnych. Można powiedzieć, że firma Answear jest odpowiedzialna za jeden z najbardziej wymagających konkursów tego rodzaju. Finaliści są niezaprzeczalnie osobami posiadającymi ogromny talent nie tylko w dziedzinie fotografii, ale także aranżacji czy operowania światłem. Czyni to z nich ludzi, którzy już za parę lat mogą być czołowymi postaciami w świecie mody – jak będzie naprawdę – przyszłość pokaże. Bądźmy jednak optymistami, ponieważ najlepsi wykazali się nie lada pomysłowością i talentem.
LINDA PARYS
Jak zostało wspomniane, konkurs miał miejsce w aż siedmiu krajach, natomiast my zwrócimy uwagę na zwycięzców polskiej części tego wydarzenia. Czy raczej na zwycięzcę oraz dwie osoby wyróżnione.
Pierwsze miejsce zajął Mariusz Tokajuk, który zaprezentował niebagatelne wyczucie estetyki, serwując członkom jury pracę związaną z przyrodą występującą w oceanie. Tym samym uzyskał możliwość publikacji swoich prac w prestiżowym czasopiśmie Elle, o czym marzą dziesiątki tysięcy polskich twórców. Wyróżnienia otrzymały równie utalentowane Linda Parys oraz Daria Folcik, które zostały nagrodzone kultowym iPhonem SE. Więcej zdjęć znajdziecie na https://packshot.answear.com.
Prace ambitnych artystów oceniało jury składające się z trzech osób: szefa działu mody magazynu Elle Marcina Świderka, znanej i cenionej wśród celebrytów fotografki Marty Wojtal oraz dyrektora działu marketingu marki Swarovski – Heiko König. Jak zatem widać, mając nad sobą wzrok i uwagę tak doświadczonych i ważnych postaci w branży, twórcy nie mogli narzekać, że zadanie było zbyt łatwe.
MARIUSZ TOKAJUK
Pamiętajmy jednak, że konkurs Projekt Packshot to nie jedyne tego typu wydarzenie, organizowane przez markę Answear, łączącą ponad 300 marek modowych z całego świata i działającą prężnie w siedmiu krajach. Firma na przestrzeni ostatniej dekady opiekowała się takimi projektami, jak Manifest Your Style, Bitwa Stylistów czy #CatchTheMoment. To właśnie w nich swoje umiejętności mogli sprawdzić pasjonaci ogólnopojętej popkultury. Dzięki zacieśnianiu więzi z młodymi fotografami, typografami oraz ilustratorami, marka Answear stała się promotorem wielkich talentów i mecenasem twórców młodego pokolenia.
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.