Artykuł promocyjny Opublikowany przez: ULA 2011-09-15 15:08:51
Ruszyła już III edycja ogólnopolskiej kampanii „Mamo, tato, wolę wodę!”, która została zainicjowana przez Żywiec Zdrój w 2009 roku. Jej celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie dziecka oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych.
Dzieci powinny pić wodę każdego dnia, ponieważ nie zawiera ona cukru, a tym samym zbędnych kalorii, nie zaburza apetytu ani upodobań smakowych. Według norm opracowanych przez Instytut Żywności i Żywienia przedszkolak powinien wypijać dziennie ok. 6 szklanek płynów (czyli blisko 1,5 litra). Jest to szczególnie ważne zwłaszcza, kiedy dziecko jest bardzo aktywne – chętnie się bawi, skacze, biega lub gdy jest gorąco. Objawy takie jak zaburzenia koncentracji, suchość ust, ból głowy, czy zmęczenie mogą świadczyć o tym, że Twoje dziecko jest odwodnione.
Dobry przykład musi iść z góry, dlatego w tegorocznej edycji kampanii „Mamo, tato, wolę wodę!” organizator i partnerzy chcą zwrócić uwagę na szczególną rolę rodziców w procesie kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych. To właśnie mama i tata mają największy wpływ na dzieci i dlatego powinni być dla nich wzorem do naśladowania.
Jeśli chcemy, żeby nasze dzieci nauczyły się zasad zdrowego odżywiania i stosowały je w późniejszym życiu musimy ich tego uczyć już od najmłodszych lat – dodaje dr n. med. Agnieszka Jarosz z Centrum Promocji Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej Instytutu Żywności i Żywienia. Zadbajmy o to, aby woda stała się podstawowym napojem dla wszystkich członków rodziny. Pamiętajmy, żeby nasze dzieci zawsze miały wodę w zasięgu ręki i własnym przykładem zachęcajmy je do regularnego jej picia – radzi dr Jarosz.
W ramach kampanii „Mamo, tato, wolę wodę” do przedszkoli w blisko 170 miejscowościach na terenie Polski trafi 1500 zestawów edukacyjnych zawierających materiały wprowadzające dzieci w świat wody. Podczas zajęć, których program został opracowany przez specjalistów, m.in. z zakresu żywienia, pedagogów, psychologów, a także fizyka i ekologa, dzieci będą miały okazję poznać zasady zdrowego odżywiania, dowiedzieć się więcej o właściwościach wody i jej zastosowaniu.
Dodatkowo uruchomiona została strona internetowa - www.wolewode.pl – na której znajdziecie m.in. gry i zabawy dla dzieci oraz praktyczne porady dla rodziców.
Patronami merytorycznymi akcji „Mamo, tato, wolę wodę!” są Instytut Żywności i Żywienia oraz Instytut Matki i Dziecka.
Zobacz film:
Patrycka 2011.09.26 10:10
POPIERAM - sama piję i mój mały też - możemy zagrać w reklamie ;) :D
Mama Tymka 2011.09.19 10:15
Woda to podstawa. Moje dziecko powinno być twarzą tej kampanii. Nic się nie liczy tylko mineralna niegazowana.
89.228.*.* 2011.09.17 14:44
Mnie przeraża fakt, ze rodzice od małego wlewają w dzieci wysoko słodzone soczki i napoje, czego marnym efektem jest otyłość, próchnica i złe nawyki żywieniowe. Mój chrześniak, szczęśliwie, został od małego nauczony picia wody mineralnej niegazowanej i choć ma teraz 8 lat, to najchętniej popiła właśnie wodę :-)
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.