Opublikowany przez: ULA 2011-11-22 10:08:04
Właściciele firm, osoby na kierowniczych stanowiskach czy pracownicy działów handlowych muszą mieć sporą wiedzę na temat podstawowych technik negocjacji i manipulacji. Ułatwi to pracę, zmniejszy stres i pozwoli na osiąganie lepszych wyników zawodowych.
Negocjacje to taki sposób komunikowania, którego celem jest osiągnięcie porozumienia. Szkolenia z technik negocjacyjnych mogą się przydać każdemu, zarówno w sytuacjach zawodowych, jak i osobistych. Mogą to być rozmowy z trudnym klientem, negocjacje biznesowe czy nawet targowanie się przy sprzedaży samochodu. Jeśli nauczymy się kilku prostych technik, w każdych negocjacjach możemy osiągnąć efekt, który zadowoli obie strony.
Najczęściej z tego rodzaju szkoleń korzystają pracownicy działów sprzedaży i obsługi klienta, kadra kierownicza oraz specjaliści biorący udział w negocjacjach.
Szkolenia z technik negocjacyjnych oferuje mnóstwo firm szkoleniowych i edukacyjnych. Ważne, by wybrać takie szkolenie, które faktycznie da nam konkretną wiedzę i narzędzia do radzenia sobie w negocjacjach. Postawmy więc na sprawdzoną firmę i doświadczonych prowadzących.
Na szkoleniach uczestnicy poznają własne możliwości i predyspozycje negocjacyjne i rozwijają umiejętności w tym zakresie. Uczą się nowych strategii i technik negocjacyjnych oraz sposobów wywierania wpływów na innych. Poznają wpływ mowy ciała na efekty negocjacji.
Uczą się obserwować mowę własnego ciała i świadomie stosować te jej elementy, które pozwolą na osiągnięcie lepszych rezultatów. Dzięki szkoleniom można też nauczyć się, jak wykrywać manipulacje i im zapobiegać, a także, jak radzić sobie z wyjątkowo trudnym partnerem.
Uczestnicy dowiadują się, jak doprowadzić do zakończenia negocjacji z wynikiem dobrym dla nas, a jednocześnie satysfakcjonującym drugą stronę. Szkolenia najczęściej prowadzone są w formie warsztatów.
Prowadzący przekazuje wiedzę, a następnie umożliwia uczestnikom wykorzystanie jej w konkretnych przypadkach czy sytuacjach. Kursanci pracują w grupach, podzespołach lub parach. Wykonują zadania praktyczne, takie jak: symulacje, odgrywanie ról, studia przypadków. Im bardziej aktywni i zaangażowani będą uczestnicy szkolenia, tym większe umiejętności z niego wyniosą.
Anna Banaszkiewicz
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
apis74 2011.11.22 15:10
Kiedyś miałam zajęcia z "psychologii komunikowania" - fajnie było się dowiedzieć o niektórych znakach jakie daje rozmówcy ciało, oczy i tembr głosu.
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.