Tworzenie unikalnego SPA - Artykuł
Znajdź nas na

Polub Familie.pl na Facebooku

Poleć link znajomym

Tworzenie unikalnego SPA

Tworzenie unikalnego SPA

Autor zdjęcia/źródło: Unikalne SPA @fot. partnera

Z powodu zaawansowanego poziomu rynku SPA na rodzimym rynku naturalny jest wysoki poziom konkurencyjności. To z kolei sprawia, że ludzie mają przed sobą szereg opcji wyboru optymalnego dla nich salonu. Zatem trzeba wyróżnić się na tym polu, aby przyciągnąć potencjalną klientelę.

Wybór właściwego miejsca

To, gdzie zdecydujemy się postawić SPA, będzie miało wpływ na to, jakie usługi zdecydujemy się wprowadzić. Przykładowo na terenie miasta możemy stworzyć „day SPA”, skoncentrowane na zabiegach kosmetycznych, terapiach manualnych, ale i zapewnieniu spokoju gościom. Z kolei „club SPA” podzielony jest na gabinety oferujące zabiegi pielęgnacyjne, masaże czy też rytuały. Dochodzi do tego jeszcze „medical SPA”, którego usług związane są z zabiegami medycyny estetycznej. Poza miastem zaś warto postawić na, chociażby „holistic SPA” czy „green SPA”, skoncentrowany na ekologii.

Wybranie preferowanej grupy docelowej

Bycie wszechstronnym w różnych aspektach jest zadaniem karkołomnym, mogącym kojarzyć się z następującą myślą  - „jeśli ktoś jest dobry we wszystkim, to jest w niczym”. Dlatego coraz powszechniejsze stawianie jest na specjalizację i nie inaczej jest w przypadku projektowania SPA. Można skupić się na płci pięknej i stworzyć salon przeznaczony wyłącznie dla kobiet, będący miejscem spotkań przyjaciółek, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zorganizować tam, na przykład wieczór panieński.

Nie inaczej jest z mężczyznami, ponieważ SPA dedykowane dla nich, prócz spotkań czysto rekreacyjnych może zaoferować stworzenie nieformalnych zgromadzeń biznesowych. Istnieje również to przeznaczone wyłącznie dla dorosłych, jak i skupione na rodzinnym funkcjonowaniu. Zatem przekrój wyboru jest szeroki.

Wybór motywu przewodniego

Oparcie salonu na danym motywie przewodnim z pewnością pozwoli mu się wyróżnić na tle konkurencji. Trzeba przy tym pamiętać, aby w jego tworzeniu trzymać się konsekwentnie założeń – motyw nie dotyczy przecież wyłącznie wyglądu, ale i oferty zabiegowej. Przykładowo można postawić na motyw zbudowany wokół znanej osobistości, który będzie opierał się na tzw. „glamour rooms”, pozwalających na przejście metamorfozy lub przygotowania na specjalne przyjęcie. Innym sposobem jest nawiązanie do okolicy, w którym znajduje się salon, wykorzystując „lokalność”. Może to być SPA tematycznie związane z winnicą czy góralską tradycją.

Podsumowanie

Nieważne jednak, w jakim miejscu i w jaki sposób będzie projektowane SPA. Wciąż najważniejsze będzie zapewnienie temu miejscu klimaty oazy spokoju i komfortu, oferującego swoim klientom relaks, jaki im się należy.

Jeśli potrzebujesz pomocy w zaprojektowaniu SPA to już dzisiaj odwiedź https://studioloko.pl/projektowanie-spa