Artykuł promocyjny Opublikowany przez: Familiepl 2018-05-07 15:29:10
Autor zdjęcia/źródło: Disney UCZY - "Przygoda z Czytaniem"
Bohaterowie filmów i seriali Disneya - na łamach książek do nauki czytania - pomagają przedszkolakom i uczniom wczesnoszkolnym poznawać litery, sylaby oraz samodzielnie czytać. Pięknie wydane książki w kolorowej oprawie już same w sobie zachęcają do czytania, co podkreślali także testerzy Familie.pl, którzy mieli możliwość wypróbować zestawy książek „Przygoda z Czytaniem” z serii Disney UCZY.
Do testowania wybrałam książeczki „Czytam samodzielnie" z serii „Disney Uczy. Przygoda z Czytaniem”. Bardzo mile zaskoczona byłam szatą graficzną i starannym wydaniem książeczek. Okładka laminowana i kartki usztywnione, czcionka bardzo wyraźna, wyrazy podzielone na sylaby na przemian czarne i czerwone, co bardzo ułatwia dziecku samodzielne czytanie. To wszystko okraszone pięknymi, kolorowymi ilustracjami - podsumowała nasza testerka - gwolska.
Testerzy zauważyli również istotną motywacyjną rolę naklejek i dyplomu na końcu każdej książki.
Seria książek „Disney Uczy. Przygoda z Czytaniem” jaką otrzymaliśmy do czytania, spełniła w 100% nasze oczekiwania. Synek po otrzymaniu paczki był wielce zadowolony. Widok ulubionych bohaterów bajkowych: Zygzaka i Złomka był po prostu bezcenny. Książki są wykonane w wysokiej jakości. Kolorowe obrazki przyciągają uwagę. A metoda sylabowa w nauce czytania jest u nas preferowana (co druga sylaba w książeczce ma kolor czerwony). Kolejną zaletą jest to, że książki posiadają naklejki motywacyjne oraz dyplom do wypisania dla małego czytelnika. Opowieści tutaj opisane mają sens, przesłanie, często zawarty jest w nich humor. Polecam tę serię wszystkim rodzicom i ich dzieciom. Jesteśmy z Sebastiankiem jak najbardziej na tak :) - napisała po testowaniu agnieszkaa1.
Program „Przygoda z Czytaniem” wykorzystuje różne metody nauki czytania, dlatego rodzice mogą wybrać książkę dokładnie odpowiadającą potrzebom ich dziecka. Czytania można uczyć już nawet 3, 4-latki, które motywowane naturalną chęcią poznawania świata uczą się liter i alfabetu za pomocą kart do nauki alfabetu (poziom III). Czytanie globalne (poziom I) oraz czytanie metodą sylabową (poziom IV) lub analityczno-syntetyczną (poziom V) – mogą się odbywać niezależnie od siebie, a wybranie któregokolwiek poziomu nie wymaga pracy z wcześniejszymi.
W każdej książce z poziomu IV i V („Czytam samodzielnie” i „Czytam płynnie” – które to poziomy otrzymali do wypróbowania nasi testerzy) znalazły się dwa opowiadania. W książkach z poziomu IV wykorzystywana jest metoda sylabowa. W książkach z poziomu V pierwsze z opowiadań także opiera się na czytaniu sylabowym. Głośne odczytywanie kolorowych sylab sprawia, że łatwiej jest z nich potem złożyć cały wyraz. Drugie z opowiadań przeznaczone jest do czytania metodą analityczno-syntetyczną, czyli połączeniu analizy wzrokowej (postrzeganie wzrokowe pierwszej litery i potem wyrazu) oraz słuchowej (od wyrazu do sylaby i głoski), aż do syntezy (czyli litery/głoski łączą się w wyraz, a wyrazy w zdania). Z książkami z serii „Przygoda z czytaniem” - nauka staje się przyjemną zabawą.
Rodzic, towarzysząc w nauce czytania, może po każdej historii sprawdzić za pomocą quizu w książce, jak dobrze dziecko zapamiętało poszczególne wątki.
Natomiast nasza testerka, RamonaM, tak napisała po zapoznaniu się z pozycją: książki ułatwiające naukę czytania z serii „Przygoda z Czytaniem”są naprawdę rewelacyjne. Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego i z czystym sumieniem mogę polecić tę serię. Moje dzieci od pierwszej chwili pokochały obie książki. Elsa i Anna, a także Zygzak skutecznie zachęcają dzieci do czytania. W książce z serii "Czytam płynnie" znajdują się nie tylko opowiadania, ale także quizy z pytaniami utrwalającymi poznane przygody ulubionych bohaterów. W każdej książce znajdują się naklejki, aby dodatkowo motywować dzieci. Na pewno nie będą to jedyne książki z tej serii w mojej przedszkolnej biblioteczce! Polecam!
Również efekty, jakie po kilku dniach przyniosła nauka z książkami z serii „Przygoda z Czytaniem” - nie umknęły uwadze naszych testerów!
W ramach testowania otrzymałyśmy książeczkę z poziomu IV „Czytam samodzielnie” i poziomu V „Czytam płynnie” . Do tej pory moja Ola poznała niemalże wszystkie literki alfabetu (jest w zerówce) i podejmuje samodzielne próby czytania. Dlatego podsunęłam jej najpierw książeczkę z poziomu IV. Chciałam pokazać, na czym polega metoda sylabowa i zachęcić, by spróbowała czytać w ten sposób, który jest (moim zdaniem) łatwiejszy niż składanie wyrazu z pojedynczych literek. Na początku czytałyśmy jeden tekst, najpierw ja całość, potem wspólnie, a na końcu Ola powoli składała sobie wyrazy w całość. Zauważyłam, że o ile czytała na początku właśnie „literka po literce” , to po kilku dniach zaczęła składać wyrazy właśnie z sylab. I mimo że na początku nie bardzo jej to wychodziło, nie rezygnowała, co też jest ważne, bo nie ma nic gorszego, niż zniechęcone i znudzone dziecko, któremu „nie wychodzi” . I już nie czytałyśmy jednego tekstu, tylko 2-3 (Ola sama chciała). Być może to zasługa pięknej szaty graficznej, ciekawych historyjek, które są na tyle krótkie, że nie znudzą i nie zmęczą czytaniem dziecka. No i oczywiście naklejka! Ile ona może zdziałać! – dodała swoją opinię Jakasia.
Zdjęcia w artykule pochodzą z testów.
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.