Opublikowany przez: Kasia.Sza 2017-11-20 12:32:14
Autor zdjęcia/źródło: Jak zostać bogatą, freepik javi_indy
Któż z nas nie marzy o tym, aby zostać bogatym. Śledząc historie ludzi, którzy nie mając na początku żadnego majątku, doszli w życiu do statusu milionera lub miliardera, łatwo się przekonać, że najważniejsze w ich życiu były odwaga i kreatywność.
Joy Mangano – samotna Amerykanka, matka trójki dzieci, która wszystkie oszczędności życia zainwestowała w swój wynalazek: mop do mycia podłogi, skonstruowany z bawełnianych sznurków wraz z uchwytem pozwalającym szybko go wycisnąć, bez użycia dużej siły. Na pomysł wpadła, myjąc podłogę we własnym domu. Jednak sława i majątek nie przyszły łatwo, pierwsze dwa lata po wprowadzeniu produktu firma Joy była na skraju bankructwa. Sukces rozpoczął się dopiero od momentu, gdy na antenie telewizyjnej pozwolono jej samodzielnie zareklamować swój wynalazek. I tak w 20 minut po programie sprzedano 18 tys. mopów, a to był dopiero początek! Niedawno do kin wszedł film o jej życiu pt.: „Joy”.
Helena Rubinstein – historia jej życia przypomina bajkę o Kopciuszku, tyle że w czasie tworzenia jednej z największych firm kosmetycznych na świecie, Helena (Chajka) nie korzystała z pomocy dobrych wróżek… Była polską Żydówką, urodziła się w 1872 r., mieszkała pod Krakowem. Jej ojciec sprzedawał naftę, a matka zajmowała się domem. Matka codziennie swoim córkom smarowała buzie kremem zrobionym specjalnie dla niej przez braci Lykulskich. Kiedy ojciec postanowił wydać Chajkę za mąż za pewnego wdowca, ta uciekła… do wuja do Australii. Zabrała ze sobą krem do twarzy. Pracując jako pomoc do dzieci, zaobserwowała, że twarze australijskich kobiet są postarzałe i z zaczerwienioną skórą. Jej cera zaś pozostawała nieskazitelnie biała i gładka. Postanowiła więc sprzedawać swój polski krem za bardzo wysokie ceny. I tak rozpoczęła się jej mozolna droga do bogactwa, której nie przeszkodziła nawet I i II wojna światowa. Do dziś marka „HR” jest jedną z najpotężniejszych na świecie.
Niezwykłą drogę do imperium finansowego przeszła też Yoshiko Shinohara, pierwsza Japonka, która dorobiła się potężnego majątku wyłącznie własną pracą. Przełamała tym samym społeczne tabu, gdyż w Japonii kariera kobiety najczęściej kończy się (po dziś dzień) z chwilą wyjścia za mąż. Yoshiko, wychowywana przez samotną matkę od 8 roku życia, po zdobyciu średniego wykształcenia pracowała jakiś czas jako sekretarka w Anglii i Australii. Gdy wróciła do Japonii, w 1973 r., w swoim 24-metrowym mieszkanku założyła agencję pośrednictwa pracy tymczasowej dla kobiet. Po 5 latach, zaoszczędzone pieniądze pozwoliły jej na przeniesienie działalności do pomieszczeń biurowych. I tak krok po kroku narodziło się imperium Temp Holdings, które obecnie zajmuje się nie tylko pośrednictwem pracy dla mężczyzn i kobiet, ale także outsourcingiem, konsultingiem i dostarczaniem biznesom narzędzi rozwojowych.
Irena Szołomicka-Orfinger to założycielka znanej w Polsce i na świecie firmy Irena Eris. Początkowo Irena chciała zostać lekarzem, ale nie dostawszy się na studia medyczne, wybrała farmaceutykę. Jeszcze w czasie studiów w uczelnianym laboratorium tworzyła kremy dla siebie, później dla znajomych. Kiedy 1983 r. zdecydowała się odejść z pracy w Polfie, marzyła o samodzielnym produkowaniu kremów na tyle, aby mogła się utrzymać. Zaczęła od 1 kremu (produkowanego w metalowym garnku i mieszanego… wiertarką specjalnie do tego przygotowaną), zatrudniając 1 pracownika, krem był rozwożony po sklepach przez jej mężą Fiatem 126p. Dziś po 30 latach, jej firma zatrudnia 400 osób i zajmuje się produkcją wysokiej jakości kosmetyków znanych na całym świecie.
Teresa Mokrysz jest założycielką i właścicielką firmy Mokate, której nazwa stanowi nawiązanie do imion i nazwiska jej i męża: (Mo)krysz, (Ka)zimierz, (Te)resa. Można powiedzieć, że to ona, przekształcając posiadaną firmę budowlaną w spożywczą… nauczyła Polaków pić cappuccino. Startowała niemal w tym samym momencie co wolny rynek w Polsce, początkowo sprowadzając do kraju… tiry pełne śmietanki do kawy. Już po kilku miesiącach działalności była gotowa finansowo na sprowadzanie cappuccino, jednak… zalegało ono na półkach w sklepach, gdyż Polacy nie znali tego produktu. Dopiero odpowiednio przeprowadzona kampania telewizyjna, w której uczono jak się pije ten włoski specyfik, dała duży impuls do rozwoju biznesu. Dziś firma Mokate Cappuccino ma swoje linie produkcyjne w Czechach, na Słowacji, Ukrainie i Węgrzech. Jej produkty znane są w 60 krajach na wszystkich kontynentach i oczywiście nie jest to wyłącznie cappuccino!
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.