Koronawirus - TELEFONICZNE wsparcie psychologiczne dla rodziców i uczniów - Artykuł
Znajdź nas na

Polub Familie.pl na Facebooku

Poleć link znajomym

Koronawirus - TELEFONICZNE wsparcie psychologiczne dla rodziców i uczniów

Koronawirus - TELEFONICZNE wsparcie psychologiczne dla rodziców i uczniów

Autor zdjęcia/źródło: zdjęcie Kuanish Reymbaev/Unsplash

Wszyscy znaleźliśmy się w trudnej sytuacji, ale nauczanie na odległość rodzi frustrację zarówno dla uczniów, jak i rodziców. Warszawa uruchomiła Psychologiczne Centrum Wsparcia dla rodziców i uczniów.

Z powodu zamknięcia szkół, przedszkoli i innych placówek oświatowych, wprowadzono nauczanie na odległość. Na razie stan taki będzie trwał do 11 kwietnia 2020, ale wiele osób spodziewa się przedłużenia zaistniałej sytuacji, w związku z epidemią koronawirusa.

Warszawa, jako jedno z pierwszych miast, uruchomiła w związku z tym pomoc telefoniczną w trudnych sytuacjach związanych z pandemią koronawirusa – chodzi przede wszystkim o edukację.

Nauczanie na odległość, lekcje online, prace domowe wysyłane do dzienników elektronicznych – w związku z koronawirusem polska szkoła znalazła się w całkiem nowej sytuacji. To trudny egzamin zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów i ich rodziców. Wielu rodziców skarży się, że nie dają rady przerabiać z dziećmi zadawanych prac i realizować podstawy programowej. Utrudniony jest często także dostęp do internetu, komputera domowego czy drukarki. Wielu rodziców pracuje z domu, co dodatkowo utrudnia możliwość pomocy dzieciom w lekcjach w tym samym czasie, a cała sytuacja rodzi już nieukrywaną frustrację – zarówno dla rodzica, jak i dziecka.

- Widzimy, że nauczanie zdalne stwarza sporo problemów. Dzieci i młodzież, ale także ich rodzice, nierzadko odczuwają stres i frustrację. Chcemy im pomóc, dlatego  uruchamiamy Psychologiczne Centrum Wsparcia, w którym będą dyżurować specjaliści, gotowi odpowiedzieć na najtrudniejsze pytania, rozwiać wątpliwości, podpowiedzieć rozwiązania.  Dziękuję nauczycielom, że działają w sposób elastyczny, a rodziców i uczniów zapewniam, że jeśli będzie taka potrzeba, udzielimy im odpowiedniego wsparcia – powiedział prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski.

Psychologiczne Centrum Wsparcia dla Rodziców i Uczniów oferuje trzy filary pomocy:

•    Wsparcie psychologiczne dla rodziców

Pomoc uruchamiają dwie specjalistyczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne: Uniwersytet dla Rodziców i Młodzieżowy Ośrodek Profilaktyki i Psychoterapii MOP.  Rodzic, dzwoniąc tam, otrzyma wskazówki/porady dotyczące postępowania z dziećmi, które znalazły się w nowej, nieznanej sobie sytuacji (brak zwykłych kontaktów z rówieśnikami, zabaw w przedszkolach, codziennej nauki w szkole, która zastąpiona została w sposób nagły nauką zdalną)

Od poniedziałku do piątku czynne są trzy numery telefonu dla rodziców:


510 205 050  (godz. 9.00-18.00)
519 047 372 (godz. 9.00-14.00)  
500 717 258 (godz. 14.00-18.00)   

W sobotę i niedzielę 519 047 370 (godz. 10.00–16.00)

Zapraszamy także do kontaktu z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi w dzielnicach (ich numery telefonów i godziny dyżurów – w załączniku).


•    Wsparcie dydaktyczne dla rodziców

Rodzice mogą liczyć na wskazówki merytoryczne i rady dotyczące edukacji zdalnej. Na pytania odpowiedzą nauczyciele poszczególnych przedmiotów. Uwaga! Nie będą rozwiązywać konkretnych zdań, tylko służyć radą, tłumaczyć.
Kontakt drogą mailową z Warszawskim Centrum Inicjatyw Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń: zapytajeksperta@wcies.edu.pl

•    Wsparcie psychologiczne dla uczniów

Podczas dyżurów telefonicznych i online psycholodzy rozmawiają z uczniami nie tylko o sytuacjach i kłopotach szkolnych, ale przede wszystkim o lękach i stresach związanych z szerzącą się pandemią.
Pomocą i wsparciem psychologicznym służą wszystkie dzielnicowe poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Dyżur w godzinach 9.00 – 19.00.