Opublikowany przez: ULA 2013-04-30 14:12:54
Inni jadają na mieście, jednak codzienne odwiedzanie restauracji lub jedzenie w nich samotności nie dla wszystkich jest dobrym sposobem na codzienny obiad. Dla zabieganych, którzy wolą jeść wartościowe i odpowiednio przygotowane posiłki we własnym domu, najlepszym rozwiązaniem w ostatnich latach stała się możliwość zamawiania jedzenia na wynos. Jak z mody na takie rozwiązanie korzystają restauratorzy?
Tradycyjne metody pozyskiwania klientów
Wiele restauracji i barów, które dają możliwość zamówienia jedzenia na wynos i dostarczenia go do domu klienta, korzysta z tradycyjnych metod. Ulotki z menu i cennikiem, ogłoszenia w lokalnej prasie oraz tzw „poczta pantoflowa” - oto metody, z których korzystają mniejsze lokale, którym brak finansów na skuteczną promocję. Niestety, dla klientów ich oferta jest mało atrakcyjna, a z umieszczonego na niewielkiej ulotce menu ciężko dowiedzieć się czegoś konkretniejszego na temat oferowanych potraw. Stąd też nowa tendencja, polegająca na wykorzystaniu internetu jako narzędzia służącego nie tylko promocji, ale i sprzedaży dań.
W świecie wirtualnych restauracji
Swego rodzaju prekursorem w branży gastronomicznej stał się kilka lat temu portal pyszne.pl. Zasady jego działania są bardzo proste, a cele – jasne dla każdego. Na stronie tej właściciele lokali gastronomicznych, którzy zajmują się dostawą zamówionego jedzenia do domu klienta, mogą umieszczać swe oferty wraz z cenami i zasadami składania zamówień. Jest to dla nich nie tylko szansa na zwiększenie obrotów, ale i na tanią formę promocji. Dla klienta takie rozwiązanie również ma wiele zalet.
Przede wszystkim może on spokojnie przejrzeć oferty restauracji działających w jego najbliższej okolicy i zapoznać się z opiniami na ich temat. Może spokojnie wybrać rodzaj dania oraz czas jego dostarczenia. Zamawianie jedzenia w ten sposób jest szybkie i proste, a szerokie grono restauratorów skupionych i reklamujących się w jednym miejscu sprawia, że każdy smakosz może do woli przebierać w interesujących go ofertach i cieszyć się dostępem do zróżnicowanego menu.
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Mariola1811 2013.07.29 09:42
Nigdy nie korzystałam z wirtualnej restauracji, ale pomysł jest ciekawy. Nie zawsze przecież mamy pomysł, chęci i czas, aby przygotować coś smakowitego.
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.