Artykuł promocyjny Opublikowany przez: Kasia P. 2014-11-20 17:12:11
Nowa kampania społeczna Always®, naszego Partnera na spotkaniu: „Czas mamy” 22-go listopada w Olsztynie, pokazuje w jaki sposób powszechny zwrot „jak dziewczyna” negatywnie wpływa na nasze córki.
“Biegasz jak dziewczyna” albo “rzucasz jak dziewczyna” to obraźliwe określenia, które nie tylko słyszymy, ale których również używamy. Always, światowy lider w kategorii produktów ochrony kobiecej, wprowadza nową kampanię, która ma zmienić negatywne postrzeganie słów „jak dziewczyna” i spowodować, by były odbierane jako komplement. Globalna kampania ma sprawić, że dziewczęta wkraczające w wiek dojrzewania poczują się dumnie i pewnie podczas wykonywania czynności #JakDziewczyna. Nowe badania sponsorowane przez Always, wykonane przez Research Now pokazują, że początek dojrzewania i pierwsza miesiączka są najtrudniejszymi momentami w życiu dziewcząt i obniżają ich pewność siebie*. Obraźliwe słowa mogą dodatkowo na to wpłynąć. W ramach nowej kampanii #JakDziewczyna, Always podjął współpracę z wielokrotnie nagradzaną reżyser filmów dokumentalnych – Lauren Greenfield i przeprowadził eksperyment, który miał na celu pokazanie jak ludzie w różnym wieku interpretują słowa „Jak Dziewczyna”. Zaskakujące rezultaty można obejrzeć tutaj:
W mojej pracy dokumentalistki byłam świadkiem kryzysu pewności siebie i negatywnego wpływu stereotypów na dziewczęta – mówi Greenfield. Kiedy słowa „jak dziewczyna” oznaczają coś złego, staje się to wręcz obezwładniające. Jestem dumna ze współpracy z Always, ponieważ pokazujemy jak takie proste słowa znacząco i długotrwale wpływają na dziewczynki, a potem kobiety. Jestem podekscytowana, że mogę być częścią projektu, który zmieni słowa: „jak dziewczyna” w pozytywne stwierdzenie.
Sfilmowany eksperyment Always dokładnie pokazuje, jak ludzie w różnym wieku interpretują słowa: “jak dziewczyna”. Młode dziewczynki w wieku od 5 do 13 lat, poproszone o pokazanie jak rzuca, biega i walczy dziewczyna, robiły to odważnie i z pełnym zaangażowaniem. Pojawiły się silne machnięcia rękami i kopnięcia karate. Starsze dziewczyny pokazywały negatywny stereotyp – 20-letnia dziewczyna biegająca w maratonach, niezręcznie wymachiwała na boki nogami i drwiąco wyrażała niepokój o swoje włosy, chcąc pokazać „bieganie jak dziewczyna”. Inna 19-latka zaczęła trzepotać rękami, aby zademonstrować „walkę jak dziewczyna”, a 14-letnia siatkarka niepewnie ruszyła ręką, aby pokazać „rzut jak dziewczyna”. Eksperyment dokładnie pokazał, jak nawet niewielkie wsparcie może zmienić postrzeganie słów „jak dziewczyna” wśród samych dziewcząt.
Always, od ponad 30 lat, wspiera dziewczyny poprzez program edukacyjny na temat dojrzewania docierając z nim każdego roku do 17 – 20 milionów dziewcząt na całym świecie. Nowa kampania Always ma na celu dalsze wspieranie dziewcząt w budowaniu pewności siebie i zmianę wydźwięku wyrażenia „jak dziewczyna”, aby oznaczało siłę, talent, charakter i wyjątkowość każdej dziewczyny. Always pragnie zwiększyć świadomość dotyczącą spadku pewności siebie, która zdarza się podczas dojrzewania. Zachęca również do dyskusji na temat nowego zdefiniowania słów i zwrotów używanych powszechnie w społeczeństwie, które w swoim przekazie zakładają, że dziewczyny są słabsze lub gorsze. Always chce zwrócić uwagę, jak te obraźliwe słowa wpływają na ich pewność siebie, szczególnie w trudnym okresie ich życia, jakim jest dojrzewanie.
Jako ojciec trzech młodych dziewczyn, dumny z zaangażowania Always w pomoc dziewczętom w budowaniu pewności siebie nie tylko podczas dojrzewania, ale również i po tym okresie – mówi Edgar Sandoval, wiceprezes Global Feminine Care, Procter & Gamble. Jestem poruszony nową kampanią „Jak Dziewczyna”. Każda dziewczyna może być wspaniała, dlatego musimy pomóc im wyrosnąć na silne i pewne siebie kobiety.
Always zaprasza dziewczyny i kobiety z różnych kontynentów, aby dołączyły do globalnego ruchu i podzieliły się tym, co dumnie robią #JakDziewczyna. Zatweetuj, podziel się na Facebooku, zrób zdjęcie, nagraj filmik, aby zająć swoje stanowisko w tej kwestii. Pokaż młodym dziewczynom na całym świecie, że robienie czegoś #JakDziewczyna nigdy nie powinno być odbierane negatywnie – powinno oznaczać bycie silną, utalentowaną i wspaniałą.
Kluczowe wyniki badań Always na temat Dojrzewania i pewności siebie
PEWNOŚĆ SIEBIE
JAK DZIEWCZYNA
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.