Opublikowany przez: Joanna P. Redakcja 2018-02-19 15:31:10
Autor zdjęcia/źródło: Rekrutacja do szkół, Pixabay peterbb
Ostatnio rozmawiając ze znajomymi doszliśmy do wniosku, że tradycyjny system rekrutacji był o wiele mniej skomplikowany i pewniejszy. Wystarczyło pójść do szkoły z wymaganymi dokumentami i zapisać dziecko. Niemal od razu było wiadomo, czy się dostało, ponieważ na miejscu można było otrzymać potrzebne informacje. Wprawdzie elektroniczna rekrutacja do szkół podstawowych jest dla wielu rodziców wygodniejsza, właśnie dlatego, że pozornie nie muszą fatygować się do szkoły i proces naboru dokonuje się elektronicznie, jednak do szkoły iść i tak trzeba choćby po to, by dostarczyć wymagane dokumenty.
W szkołach podstawowych odbywają się spotkania informacyjne, na które warto pójść. Taka wizyta pozwala odpowiedzieć na większość pytań, na które rodzice poszukują odpowiedzi, dlatego, jeśli w szkole będącej obiektem waszego zainteresowania spotkanie informacyjne będzie, to wybierzcie się na nie.
Rodzice dzieci, które ubiegają się o przyjęcie do szkoły podstawowej wiedzą już po doświadczeniach przedszkolnych, jak ważne jest pilnowanie terminów. Dlatego przypominamy najważniejsze daty:
Rodzice dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne w szkole podstawowej składają wnioski (rodzice dzieci należących do obwodu składają zgłoszenia) o kontynuację edukacji w klasie I tej szkoły.
Rejestracja w elektronicznym systemie wniosków o przyjęcie do szkoły.
Testy sprawnościowe dla dzieci ubiegających się o przyjęcie do oddziałów i szkół sportowych oraz egzaminy do szkół muzycznych
Ogłoszenie list kandydatów, którzy uzyskali pozytwne wyniki w testach sprawnościowych i egzaminach do szkół sportowych i muzycznych.
Składanie w szkole pierwszego wyboru podpisanych wniosków wraz dokumentami potwierdzającymi spełnienie kryteriów.
Publikacja list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
Składanie potwierdzenia woli zapisu dziecka w szkole, do której zostało zakwalifikowane.
Publikacja list dzieci przyjętych i nieprzyjętych.
Od momentu publikacji listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych rodzice mają 7 dni na wystąpienie do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. Po otrzymaniu uzasadnienia przysługuje kolejne 7 dni na wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
W systemie rekrutacyjnym zostanie opublikowany wykaz wolnych miejsc. Od tego momentu aż do 18.06 godz. 20.00 będzie można rejestrować wnioski o przyjęcie na wolne miejsca.
Rejestracja w systemie oraz składanie wniosków o przyjęcie do klasy pierwszej sportowej lub oddziału muzycznego w szkole muzycznej I stopnia.
Testy sprawnościowe dla dzieci ubiegających się o przyjęcie do oddziałów i szkół sportowych oraz egzaminy do szkół muzycznych.
Ogłoszenie list kandydatów, którzy uzyskali pozytwne wyniki w testach sprawnościowych i egzaminach do szkół sportowych i muzycznych.
Składanie w szkole pierwszego wyboru podpisanego wniosku o przyjęcie oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych.
Publikacja list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
Składanie potwierdzenia woli zapisu dziecka w szkole, do której dziecko zostało zakwalifikowane.
Publikacja list dzieci przyjętych i nieprzyjętych. Rozpoczyna się także procedura odwoławcza.
Publikacja w systemie rekrutacyjnym wykazu wolnych miejsc.
Terminy i informacje na podstawie strony edukacja.warszawa.pl.
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.