Opublikowany przez: Redakcja F. Redakcja 2024-02-01 16:06:58
Autor zdjęcia/źródło: Photo by Emily Wade on Unsplash
Znasz już termin dzieci borsuki? Jeśli nie, to możesz go śmiało używać określając pokolenie najmłodszych, urodzonych po 2010, zwanych również generacja Alfa. Dzieci te doskonale odnajdują się z świecie cyfrowym, mediach społecznościowych, a kontakt z technologią przychodzi im intuicyjnie. A do tego dzieci borsuki są bezkompromisowe, empatyczne i znają swoją wartość.
Spopularyzowanie terminu dzieci borsuki przypisuje się Laurze Loray, pielęgniarce psychiatrycznej, która zauważyła korelację między zachowaniem młodego pokolenia, a właśnie borsukami miodnymi.
Laura w wielu wywiadach podkreślała, że coraz częściej zaczynała zauważać zarówno w swojej pracy, jak i w trendach w mediach społecznościowych, pewne wzorce zachowań u dzieci, które często się powtarzały, a krążący w 2011 roku „Honey Badger Don’t Care” doskonale pasował do tych zachowań. Stąd też skojarzenie dzieci właśnie z bezkompromisowym borsukiem miodnym.
Podobnie jak borsuki miodne, młode pokolenie dzieci jest bezkompromisowe, zawsze mówi to, co uważa, a także dąży do osiągania swoich celów. Dzieci borsuki wyjatkowo chętnie kwestionują autorytety i są wytrwałe w postanowieniach.
Jednocześnie naukowcy twierdzą, że dzieci te są również bardzo empatyczne i mają głębokie poczucie sprawiedliwości i etyki, chętnie angażując się w sprawy sprawiedliwości społecznej czy krzywdy innych. Badacze podkreślają także, że dzieci z pokolenia Alfa są wyjątkowo przedsiębiorcze i chcą być niezależne.
Spostrzeżenia te może potwierdzać niedawny raport amerykańskiej firmy GWI, wskazujący, że właśnie pomaganie innym jest najwyższym priorytetem dla uczniów w wieku 12–15 lat w USA, a aż ponad 60% z nich angażuje się w zwalczanie znęcania się i promowanie równego traktowania.
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.