DOTYKAM = WYGRYWAM — 14. edycja kampanii, która uczy, że troska zaczyna się od dotyku - Artykuł
Znajdź nas na

Polub Familie.pl na Facebooku

Poleć link znajomym

DOTYKAM = WYGRYWAM — 14. edycja kampanii, która uczy, że troska zaczyna się od dotyku

DOTYKAM = WYGRYWAM — 14. edycja kampanii, która uczy, że troska zaczyna się od dotyku

1 października, w Międzynarodowy Miesiąc Świadomości Raka Piersi, w warszawskim hotelu Sheraton Grand odbyło się spotkanie inaugurujące 14. edycję ogólnopolskiej kampanii społecznej DOTYKAM=WYGRYWAM.

Akcja, której symbolem jest różowa wstążka, od lat edukuje kobiety w zakresie profilaktyki raka piersi, promując samobadanie i świadomość własnego ciała.

Tegoroczne hasło przewodnie brzmi: „Przykładem ratujesz – bo troska zaczyna się od dotyku i potrafi uratować życie.”

Kampanię wspiera marka Panache jako partner strategiczny, a patronat honorowy objęła Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych, stojąca na straży zdrowia kobiet.

W wydarzeniu uczestniczyły ambasadorki projektu m.in. Anna Maria Sieklucka, Aneta Zając, Daria Widawska, Aleksandra Kamińska, Maja Todd – Miss Polonia 2025, Emilia Dankwa, Anna Wendzikowska, Ada Fijał, Ilona i Milena Krawczyńskie oraz wiele innych znanych kobiet zaangażowanych w działania prozdrowotne.

Pomysłodawczynią kampanii jest Izabela Sakutova, prezeska Fundacji Wsparcie na Starcie.

„W tym roku naszym celem jest zebranie środków na zakup BIUSTObusa – mobilnego centrum edukacji o zdrowiu piersi. Chcemy docierać tam, gdzie wiedzy o profilaktyce wciąż brakuje – do małych miejscowości, szkół i wydarzeń lokalnych. Bo zdrowie to nie tylko nasza sprawa – to troska o córki, mamy, siostry i przyjaciółki” – podkreśla Sakutova.

Kampania DOTYKAM=WYGRYWAMopiera się na kilku filarach:

* promocji samobadania piersi i właściwego doboru biustonosza,
* edukacji poprzez darmową aplikację BIUSTOapka,
* zbiórce funduszy na BIUSTObus - dzięki sprzedaży cegiełek i akcji reCYClingu biustonoszy,
* współpracy z markami Panache, Swederm, Marilyn, Bra Tape i Wtórpol.

Jak mówi Daria Widawska, ambasadorka kampanii „Oddając stary biustonosz do reCYClingu, wspieramy nie tylko środowisko, ale też działania edukacyjne Fundacji. Małe kroki tysięcy kobiet mogą zamienić się w ogromną zmianę.”

Z kolei Aneta Zając dodaje: „Dobrze dobrany biustonosz to nie luksus, to codzienna potrzeba. A świadomość, że dzięki niemu wspieramy zdrowie innych kobiet, nadaje zakupowi zupełnie nowy wymiar.”

Więcej informacji o kampanii oraz mapę salonów biorących udział w akcji znaleźć można na stronie www.dotykamwygrywam.pl. Każda kobieta może tam pobrać BIUSTOapkę, sprawdzić, gdzie oddać stary stanik i odebrać rabaty na zakup nowej bielizny oraz kosmetyków wspierających pielęgnację biustu.

Spotkanie prasowe poprowadziła Joanna Sokołowska-Pronobis.