Artykuł promocyjny Opublikowany przez: oktawia_s 2015-04-29 21:37:12
Rysunki, a właściwie bazgroty, to pierwsza artystyczna twórczość dzieci. Już najmłodsi mogą kształtować swą wrażliwość estetyczną za sprawą oglądanych obrazów, a także dzięki ich tworzeniu. Tworzeniu lub odtwarzaniu, bo kolorowanie to nie tylko zapełnianie kształtów zaproponowanych przez twórców kolorowanek. To także biała kartka papieru, na której może powstać wszystko…
O tym, czy kredki są dzieciom potrzebne i w jaki sposób przyczyniają się do ich rozwoju, mówi Izabela Szczepaniak, psycholog dziecięcy: Kredki rozwijają zdolności manualne, przygotowują do nauki pisania (przy ich pomocy ćwiczymy odpowiednie chwytanie). Wspierają tzw. rozwój poznawczy (psychologia poznawcza zajmuje się tym, jak ludzie odbierają informację, uczą się, zapamiętują i myślą). Kredki także ćwiczą koncentrację oraz rozwijają wyobraźnię i pamięć.
Nasze pierwsze skojarzenie na hasło kredki – kolorowe ołówki. Ale nie tylko! BIC® Kids ma w swojej ofercie nie tylko zwykłe kredki ołówkowe. Malowanie dzięki produktom z oferty BIC® Kids to zupełnie nowa jakość! EVOLUTION™ TRIANGLE to wzmocnione kredki ołówkowe o trójkątnym przekroju. Doskonałe dla dzieci powyżej 2. roku życia, gdyż pomagają prawidłowo układać palce. Obok nich w ofercie są także TROPICOLORS® 2 Wyjątkowo wytrzymałe kredki ołówkowe o żywych kolorach. Doskonałe do rysowania i kolorowania na co dzień. Oprócz kredek – nie tylko dla starszaków, podczas tworzenia obrazów sprawdzą się KID COULEUR BABY - łatwo zmywalne zakreślacze z zaokrągloną końcówką, przygotowane specjalnie dla najmłodszych (powyżej 1. roku życia). Oraz bezpieczne dla bardzo małych dzieci KID COULEUR - łatwo zmywalne pisaki z końcówką o średniej grubości. Doskonałe do rysowania i kolorowania na co dzień. Ciekawe efekty dodatkowo rozwijające wyobraźnię uzyskamy przy użyciu zakreślaczy z tuszem klasycznym i kryjącym COLOUR & CREATE XL. Tw wszystkie produkty zapakowaliśmy w zestawy, które można wygrać po uważnym przeczytaniu całego artykułu i poprawnym rozwiąznaiu quizu!
Mając taki zestaw przyborów i czystą kartkę papieru sami chętnie przeniesiemy się z dziećmi do innego, magicznego świata. Czy warto?
Izabela Szczepaniak, psycholog dziecięcy: Gdy dziecko coś narysuje a my je pochwalimy - ono czuje się dumne. W ten sposób budujemy poczucie własnej wartości dziecka. Rysunki mają też wartość sentymentalną – po latach miło powrócić do nich i powspominać dzieciństwo. Jeśli rysujemy z dzieckiem, dziecko "ma" naszą uwagę. Dla każdego dziecka bardzo ważny jest czas spędzony z rodzicem, co z kolei przekłada się pozytywnie na rozwijanie więzi z dzieckiem. Poza tym rysowanie to ekspresja myśli i odczuć - rysunek jest przyczynkiem do rozmowy z dzieckiem, co czuje, o czym marzy, czego się boi…
Malowanki pomagają kształtować wyobraźnię dziecka, uczą łączenia barw i precyzji ruchów ręki. O to przecież w nich chodzi – żeby nie „wychodzić” za linie. Dzięki temu również stanowią świetne przygotowanie do nauki pisania. Już trzyletnie maluchy mogą próbować swoich sił w wypełnianiu kolorem obrazków. Dziecko poprzez malowanie poznaje także kolory oraz otaczający je świat, kolorując np. zwierzęta czy postacie z bajek. Najmłodszym szkrabom warto podsuwać obrazki z małą ilością szczegółów, by mogły swobodnie ćwiczyć technikę kolorowania. Dopiero później należy maluchowi dawać rysunki z większą liczbą elementów, bardziej szczegółowe.
Izabela Szczepaniak, psycholog dziecięcy: Kolorowanki są dobre, dzięki nim ćwiczymy tzw. małą motorykę (która potrzebna jest potem przy nauce pisania), dziecko nie może przekraczać linii, musi nauczyć dobierać kolory itd… To więc łączenie przyjemnego z pożytecznym. Rysowanie bowiem to nie tylko rozrywka. Wspólnie kolorując ćwiczymy spostrzegawczość, kształtujemy poczucie barwy, kształtu, przestrzeni. Wyrabiamy w dziecku poczucie estetyki i otwieramy na sztukę, uwrażliwiamy na piękno. Ale oczywiście najbardziej kreatywne są prace wymyślone i stworzone od początku do końca przez dzieci. W ten sposób rozwijamy kreatywność dziecka – ma ono poczucie tworzenia czegoś.
Nie krytykujmy więc dziecka, gdy wychodzi za linię. Nasz szkrab się uczy i nabywa sprawności, a kolorowanie to przecież też zabawa i nauka przez zabawę. Nie malujmy też za niego. Z pewnością w domu nie brakuje czystych kartek. Możemy tworzyć własne obrazy, pokazując dziecku, że „da się” zmieścić w liniach lub w podobny sposób uczyć malucha jak tworzyć niektóre elementy.
Czy jednak kredki to tylko produkty BIC® Kids o których była mowa wcześniej? Czy malowanie to jedynie zapełnianie kolorami białej kartki?
Izabela Szczepaniak, psycholog dziecięcy: Malujemy twarze/ręce/ciało specjalnymi kredkami, przy okazji świetnie się bawimy podczas przyjęć. Dodatkowo oswajamy dziecko z dotykiem. Możemy też malować tekturę (możemy zrobić np. samolot z tektury i go pokolorować). Na rynku są dostępne specjalne puzzle, po których można malować kredkami. Dziecko może samo wymyślić jakiś wzór i stworzyć własne - jedyne i niepowtarzalne puzzle. To jednocześnie ciekawy pomysł na prezent dla dziecka. Poza tym kredek jest ileś – można ćwiczyć z dzieckiem umiejętność ich liczenia. Kolejny pomysł: kredki jako klocki – możemy je układać i tworzyć z nich różne konstrukcje i obrazy. Z kredek możemy stworzyć także pacynki, służące do zabaw np. w teatrzyk.
Drodzy rodzice – macie pole do popisu! Wykażcie się kreatywnością nie tylko rysując, ale też przygotowując przestrzeń do rysowania. Dzięki szerokiej gamie dostępnych na rynku produktów BIC® Kids możecie zapewnić Waszym maluchom podróż do krainy pełnej magii i kolorów. Na ziemi możecie rozłożyć arkusz szarego papieru pozwalając dziecku „malować po podłodze”. Dobrym pomysłem jest zaklejenie na kilka miesięcy ściany w pokoju dziecka kartonami, na których może ono swobodnie malować. To wspaniała motywacja (dla maluchów) do samodzielnego wstawania, aby dosięgnąć wolnej przestrzeni do rysowania.
Izabela Szczepaniak, psycholog dziecięcy: Nie od razu dziecko musi iść na ASP. Myślenie twórcze jest cechą przedsiębiorców, menagerów, marketingowców. A rozwój zdolności plastycznych ma ścisły związek z ogólnym rozwojem poznawczym człowieka. Podczas pierwszych prób nie liczymy na arcydzieło, na początku dziecko niekoniecznie może pałać sympatią do kredek – w końcu trzymanie kredki, wykonywanie skoordynowanych ruchów i jeszcze wymyślenie co trzeba namalować – wymaga niezłego zaangażowania.
Pozostaje wiec zadać sobie pytanie - „Kiedy dać dziecku kredki”. Zawsze! Trzeba tylko wiedzieć, jak rysując spędzać z nim czas. Pamiętajmy jednak, że w przypadku najmłodszych „artystów” znaczenie mają jeszcze czynniki rozwojowe. Przy pierwszych próbach rysowania z dzieckiem należy zwrócić uwagę na etap rozwoju jego stawów. Sześciomiesięczny niemowlak potrafi już chwytać kredkę i utrzymać ją w dłoni. Wkracza też w etap manipulowania przedmiotami, czyli uczy się… zabawy. Nie potrafi jednak zginać jeszcze sprawnie stawu łokciowego, więc malowanie kartki idzie w parze z pomalowaną przestrzenią wokół niej. Dziecko jednak stopniowo, po kilku, a czasem nawet kilkunastu miesiącach, nauczy się właściwego chwytu.
Warto zatem dawać kredki lub inne produkty jakie BIC® Kids proponuje najmłodszym, alby dzieci od małego uczyły się obcować ze sztuką. Dzięki umiejętnościom rysunkowym ewentualne problemy wychowawcze mogą być łatwiejsze do zdiagnozowania. Mowa tu o arteterapii.
Izabela Szczepaniak, psycholog dziecięcy: Rysunek wykorzystywany jest często w diagnozie i terapii dziecka. Możemy dowiedzieć się co nie co o rodzinie dziecka, o jego emocjach oraz tego, na jakim etapie rozwoju poznawczego i umysłowego jest dziecko. Rysunek zrobił szybką karierę jako dodatkowa pomoc we właściwym diagnozowaniu i jako czynnik wzbogacający komunikację i społeczny repertuar jednostki w trakcie terapii. Rysowanie nie wymaga wiele czasu, nie wzbudza w pacjencie lęku, jest więc łatwe do zaordynowania i dostarcza obszernego materiału do interpretacji, stanowi najczęstsze uzupełnienie narzędzi projekcyjnych w codziennej praktyce psychologa klinicznego. Rysunki są formą ujawniania lęków, pragnień i fantazji oraz konkretnym wyrazem celów terapeutycznych. Pomagają one także zapanować nad frustracjami i impulsami pojawiającymi się w trakcie procesu rozwijania umiejętności komunikacyjnych, które wzmacniają poczucie własnej wartości. Rysowanie oraz inna twórczość artystyczna byłby zawsze nieodłącznie związane z dziejami człowieka. Już w czasach prehistorycznych ludzie za pomocą rysunku i rzeźby wyrażali swoje uczucia i uwieczniali wydarzenia. Przed rozwinięciem języka fonetycznego ludzie komunikowali się za pomocą symboli obrazkowych. Podobnie dzieci - potrafią rysować, zanim nauczą się pisać.
Nie zapominajmy jednak o najważniejszym! Kolorowanki to coś, co chyba każde dziecko uwielbia! Warto dać się ponieść wyobraźni dołączając do Naszych dzieci. Dzięki kartce papieru i kilku kolorowym ołówkom, pisakom czy zakreślaczom stworzonym przez BIC możemy wspólnie przenieść się na inną planetę, odwiedzić zapomniane miasto czy uczestniczyć w balu na zamku królewskim. Tak niewiele trzeba, by przeżyć wspólnie niezapomniane chwile.
Czy wiesz, że kredki czarują dziecięcy świat?
Sprawdź, rozwiązując QUIZ Z NAGRODAMI >>>
Madziaa 2015.07.01 08:34
Wczoraj otrzymałam nagrodę. Ostatnio nie zaglądałam na familke i nie spodziewałam się wygranej. Wczoraj jak listonosz przyniósł paczkę byłam zachwycona. Mój chrześniak we wrześniu idzie do przedszkola i na pewno ucieszy się z takiej wyprawki. Dziękuję!!!
Sonia 2015.06.30 15:01
Dziś dotarła nagroda!!! Chłopcy moi przeszczęśliwi!!!!! Dziękuję Redakcji i Sponsorowi!!!!
Sonia 2015.06.23 21:32
Bardzo się cieszę i bardzo dziękuję!!!
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.