Opublikowany przez: ULA 2011-06-29 12:49:47
Piknik w Mikołajkach cieszył się dużym zainteresowaniem, głównie ze względu na urozmaicony program oraz wielu gości specjalnych, którzy pojawili się, by świętować inaugurację kampanii. Od momentu, w którym Radosław Dudziński – Wiceprezes ds. Strategii PGNiG - wygłosił tradycyjną formułę: „Kampanię PGNiG Bezpiecznie nad wodą oraz regaty Delphia Cup 2011 uważam za otwarte” rozpoczęła się IV już edycja imprezy, której celem jest promocja bezpiecznego i ekologicznego przebywania nad wodą, aktywnego wypoczynku i żeglarstwa.
Kampania „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” to w roku 2011 pięć weekendowych pikników rodzinnych organizowanych w popularnych miejscowościach wypoczynkowych: Mikołajki 24-25 czerwca; Kołobrzeg 9-10 lipca; Polańczyk 30-31 lipca; Gdynia 13-14 sierpnia; Mrągowo 20-21 sierpnia. W ramach kampanii, w każdym z miast, odbywają się dwudniowe, otwarte dla publiczności imprezy, podczas których można będzie w atrakcyjny sposób dowiedzieć się jak dbać o środowisko naturalne oraz własne i innych bezpieczeństwo nad wodą. Organizatorzy stawiają przede wszystkim na aktywność i wspólną zabawę. Pikniki są doskonałą okazją do praktycznego nauczenia się zasad bezpiecznej kąpieli i treningu udzielania pierwszej pomocy osobie poszkodowanej lub potrzebującej.
„Naszą intencją od początku zaangażowania w „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” jest prowadzenie kampanii długofalowej. Uznaliśmy, że jest to jedyna droga do realizacji założonych celów. Jesteśmy przekonani, że działania profilaktyczne prowadzone wśród młodych ludzi będą skutkowały wzrostem ich poziomu świadomości, czystości plaż, a liczba utonięć i wypadków na wodzie będzie malała z roku na rok. Z pełną odpowiedzialnością i przekonaniem wspieramy takie projekty, które niosą ze sobą ogromne pozytywne wartości, a tą największą wartością jest życie ludzkie” – Michał Szubski, Prezes Zarządu PGNiG SA.Wakacyjni goście w Mikołajkach mieli okazję obserwować widowiskowe pokazy ratownictwa i pierwszej pomocy przedmedycznej w wykonaniu WOPR i FALCK, które odbywały się co kilka godzin na jeziorze Mikołajskim oraz w porcie jachtowym.
Przez dwa piknikowe dni ratownicy przeszkolili ok. 100 osób na specjalnie zorganizowanych warsztatach. Ważnym elementem edukacyjnym pikniku, zgodnym z misją całej kampanii była również popularyzacja posiadania numeru ICE (tłumaczenie: In Case of Emergency/ W nagłym wypadku; wymowa: in kejs of emerdżensy) w telefonie komórkowym. W Mikołajkach rozdawane były naklejki na telefon komórkowy, które informują, że w telefonie zapisany jest numer ICE, który znacznie ułatwia ratownikom, lekarzom i innym osobom zaangażowanym w akcję ratunkową kontakt z bliskimi poszkodowanego. Umożliwia identyfikację rannej osoby oraz zdobycie kluczowych informacji dotyczących jej stanu zdrowia, przyjmowanych leków, odbywanej terapii, alergii. Osoby podane do kontaktu, powinny być w stanie odpowiedzieć na podstawowe pytania dotyczące zdrowia poszkodowanego.W sąsiedztwie piknikowej sceny i pokazów ratownictwa trwała całodzienna zabawa. Odbywały się konkursy z nagrodami, warsztaty plastyczne oraz rywalizacja na ergometrach wioślarskich. Polskie i zagraniczne przeboje brzmiały tym razem w wykonaniu zespołu Nasty Ladies.
Na amatorów nieco silniejszych wrażeń czekała ogromna zorba, w której można było bawić się bezpośrednio na wodzie, w marinie.Gościem specjalnym pikniku był Karol Jabłoński – najbardziej utytułowany polski sternik regatowy, który uczestniczył w piknikowych atrakcjach i spotykał się z fanami. Honorowy Patronat nad imprezą objął Burmistrz Mikołajek Piotr Jakubowski. Jak wszystkie miasta partnerskie kampanii - Mikołajki wspierają motto przewodnie tegorocznej kampanii, którym jest szeroko pojęta kultura wypoczynku, w tym zwłaszcza bezpieczne i odpowiedzialne zachowanie się na wodzie, ochrona środowiska w trakcie wypoczynku, a także promocja sportu i zdrowego stylu życia – szczególnie w tłumnie odwiedzanych miejscowościach turystycznych w Polsce.Kampania to tradycyjnie również ważne wydarzenie sportowe - regaty Żeglarskiego Pucharu Polski „PGNiG Bezpiecznie nad wodą Delphia Cup”. Na starcie tegorocznej edycji stanęło 12 załóg w klasie Delphia 24.
Przez dwa dni przeprowadzono 6 wyścigów. Ostatecznie po dwóch dniach zmagań na podium stanęły załogi jachtów INDYGO (sternik Piotr Kowalewski), Kalinowe Pola (sternik Wacław Kotwicki) i ATTIS (sternik Wacław Szukiel). W Mikołajkach odbyły się również regaty o Grand Prix Mikołajek w klasach Cadet, Optimist i Omega. Kolejne emocje sportowe i zabawa już 09-10.07 na pikniku i regatach „ PGNiG Bezpiecznie nad wodą” w Kołobrzegu.
***Ambasadorami kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” są: Wioślarska Czwórka Podwójna, złoci medaliści z Igrzysk Olimpijskich w Pekinie - Adam Korol, Michał Jeliński, Marek Kolbowicz, Konrad WasielewskiSławomir Szmal – kapitan reprezentacji Polski w piłce ręcznejZbigniew Kania – żeglarz, wielokrotny Mistrz Świata i olimpijczykks. Rafał Chwałkowski – kapelan żeglarzy, żeglarz, ratownik
Partner Główny - Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA Patronat Honorowy - Minister Sportu i Turystyki Adam GierszKampanię wspierają: Delphia Yachts, Nautica, WOPR, Falck i Polski Związek Żeglarski
Organizatorem i pomysłodawcą kampanii jest żeglarz i promotor żeglarstwa, 9-krotny mistrz Polski, Adam Liszkiewicz
Patronaty lokalne nad kampanią objęli Prezydenci oraz Burmistrzowie miast, w których odbywają się pikniki: Piotr Jakubowski – Burmistrz Mikołajek, Janusz Gromek - Prezydent miasta Kołobrzeg, Zbigniew Sawiński – wójt Gminy Solina, Wojciech Szczurek – Prezydent miasta Gdyni oraz Otolia Siemieniec - Burmistrz Mrągowa.
Szczegóły kampanii na stronie: www.pgnigbezpiecznienadwoda.pl
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.