Opublikowany przez: OpenMedia 2016-02-05 09:56:28
Krakowskie Pogotowie Ratunkowe udziela rocznie pomocy średnio 5 000 dzieci, z czego ponad połowę stanowią maluchy. Dzięki organizowanej przez IKEA Kraków zbiórce, praktycznie każde dziecko przewożone karetką otrzyma maskotkę, a po zakończeniu leczenia zabierze pluszowego przyjaciela do domu.
- Pluszaki są bardzo przydatne w karetkach. Pomagają załodze nawiązać kontakt z maluchem, rozładować stres i wykonać odpowiednie czynności medyczne. Trudno nam sobie wyobrazić, że mogłoby zabraknąć takiego wsparcia - powiedział Marek Maślerz, Zastępca Dyrektora Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego.
Zbiórka pluszaków w IKEA Kraków prowadzona jest nieprzerwanie od 2009 roku. W tym czasie maskotki trafiały do różnych organizacji działających na rzecz poszkodowanych dzieci. Do Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego zostały przekazane po raz trzeci z rzędu i po raz trzeci klienci sklepu IKEA Kraków podarowali chorym dzieciom najwięcej maskotek. Akcja prowadzona była bowiem w ośmiu miastach w Polsce, w których znajdują się sklepy IKEA. Dzięki hojności i zaangażowaniu mieszkańców Krakowa i okolicznych miejscowości, przez ostatnie dwa lata przewożonym karetkami maluchom rozdano już ponad 7 600 maskotek. W tym roku udało się zebrać aż 3 347 pluszaków, a dodatkowy tysiąc dołożyła od siebie IKEA Kraków.
- Z Krakowskim Pogotowiem Ratunkowym współpracujemy 3 rok z rzędu i wiemy, że zapotrzebowanie na maskotki jest duże, dlatego już na wstępie akcji zapowiedzieliśmy, że do zebranych maskotek dołożymy kolejny tysiąc - powiedziała Magdalena Krokowska, Kierownik Sklepu IKEA Kraków. – Cieszymy się, że razem robimy coś, co rzeczywiście ma sens, ponieważ pluszaki trafiają w najbardziej odpowiednie ręce z możliwych – do maluchów, które jadąc do szpitala przeżywają przeogromny stres. Każdy nawet najdrobniejszy gest, który pozwala oswoić się im z tą trudną sytuacją jest bardzo cenny – dodała Krokowska.
Pluszaki niosą pomoc na całym świecie
Zbiórka pluszaków jest częścią globalnej kampanii IKEA „Pluszaki dla edukacji”. Akcja polega na tym, że z każdej sprzedanej zabawki, książeczki lub gry dla dzieci, IKEA Foundation przekazuje 1 euro na wsparcie projektów edukacyjnych, realizowanych przez organizacje UNICEF i Save the Children. Od 2003 udało się zgromadzić w ten sposób 88 mln euro. Środki te w całości zostały wykorzystane na edukację 12 milionów dzieci z 46 krajów, które dzięki akcji uczęszczają do lepszych szkół, mają wykształconych nauczycieli i dostęp do odpowiednich materiałów edukacyjnych. W trakcie trzeciej edycji, która przeprowadzona została w listopadzie i grudniu 2015 roku, udało się zebrać 11,1 mln euro, z czego 359 800 euro pochodzi z Polski.
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.