Prawo zwrotu towaru - istnieje? - Forum
Znajdź nas na

Tworzymy społeczność rodziców

Wątek: 

Prawo zwrotu towaru - istnieje?

41odp.
Strona 1 z 3
Odsłon wątku: 10779
Avatar użytkownika alanml
alanmlPoziom:
  • Zarejestrowany: 27.10.2009, 16:11
  • Posty: 30511
  • Zgłoś naruszenie zasad
24 czerwca 2013 14:19 | ID: 978012

Kupiłam w sobotę mężowi buty. Nie spodobały mu się więc nie naruszone z paragonem poszłam dziś oddac. Byłam PEWNA, że mam do tego prawo. Sprzedawca butów nie przyjął bo według ustawy można zwróci towar kupiony w sieci lub telefonicznie. Ale tak kupionego bezpośrednio nie. To zależy od jego dobrej woli ale ja zaczęłam się kłócci bo byłam pewna, ze mam takie prawo. No i na dobrą wole liczyc nie mogłam. 


Jaką macie wiedzę na ten temat bo z kim rozmawiam każdy twierdzi, ze zwróci można. 

Avatar użytkownika rozza26
rozza26Poziom:
  • Zarejestrowany: 15.03.2011, 13:14
  • Posty: 139
1
  • Zgłoś naruszenie zasad
24 czerwca 2013 14:29 | ID: 978014

z mojego doswiadczenia    niestety sprzedawca nie ma obowiązku przyjecia zwrotu to zależy ''od jego dobrej woli '' ale mozna towar zarekalmowac

 

ewentualnie postraszyć że nie zostalaś poinformowana o tym fakcie czy byla informacja ze nie ma zwrotu w widocznym dla ciebie miejscu ? to mozna wykorzystac najlepiej udac sie do sklepu i rozmawiac z wlascicielem bo jesli nie ma zwrotu to pewnie kupilas w jakims malym sklepiku ja bym probowala w ten sposob ze zostalas wprowadzona w blad a sprzedawca nie umiescil takiej informacji i zalozylas ze zwrot jest mozliwy lepiej nie klucic sie bo z tym raczej nie przejdzie  mozesz straszyc narobieniej opini   warto próbowac raz jeszcze z wlascicielem nie z sprzedawca bo oni robia co im wlasciciel karze :-) powodzenia

Avatar użytkownika alanml
alanmlPoziom:
  • Zarejestrowany: 27.10.2009, 16:11
  • Posty: 30511
2
  • Zgłoś naruszenie zasad
24 czerwca 2013 14:36 | ID: 978015

Teraz już po wszystkim. Mama była ze mną i wzieła te buty, poszła drugi raz i na spokojnie wymieniła na buty dla siebie, wole dac mamie niz aby leżały. Ja tak sie zdenerwowałam. Nie wiem co we mnie wstąpiło. Po takiej akcji juz tam wiecej nie pójde. Nie mam pojecia czy wisi taka informacja ze nie przyjmują zwrotów. Ale by;lam zdziwiona dlatego sie wykłócałam bo myslałam, ze facet cwaniakuje.  

Avatar użytkownika alanml
alanmlPoziom:
  • Zarejestrowany: 27.10.2009, 16:11
  • Posty: 30511
3
  • Zgłoś naruszenie zasad
24 czerwca 2013 14:37 | ID: 978017

Swoja drogą, jestem zdziwiona że w tych czasach nie ma takiego prawa. Nie rozumiem tego.

Użytkownik usunięty
    4
    • Zgłoś naruszenie zasad
    24 czerwca 2013 14:42 | ID: 978020

    Niestety taka jest prawda- to sklep decyduje o tym. Co innego internet co innego sklep stacjonarny. 

    Avatar użytkownika Dunia
    DuniaPoziom:
    • Zarejestrowany: 10.03.2011, 16:24
    • Posty: 18894
    5
    • Zgłoś naruszenie zasad
    24 czerwca 2013 14:42 | ID: 978021

    Alu, nie wierzę aby były przepisy uniemożliwiające zwrot towaru. Ja ostatnio kupowałam kilka rzeczy w Tchibo, w sklepie stacjonarnym. I za każdym razem sprzedawca informował mnie abym przechowywała paragon , bo mam w ciągu 30 dni prawo do zwrotu lub wymiany. Oczywiście pod warunkiem, że towar jest nie używany .

    Więc jeśli w jednym sklepie respektowany jest taki przepis, to w innych też obowiązuje. 

    Avatar użytkownika oliwka
    oliwkaPoziom:
    • Zarejestrowany: 18.04.2008, 22:57
    • Posty: 161880
    6
    • Zgłoś naruszenie zasad
    24 czerwca 2013 14:46 | ID: 978022

    Swego czasu tak pochopnie u córki kupiłam botki zimowe i po przyjeździe do domu okazało się, że nie mogę w nich chodzić. Po dokładnym obejrzeniu zauważyłam, że jeden z obcasików był przekrzywiony. Po dłuższym już czasie będąc u córki zareklamowałam je i też sama sprzedawczyni nie podjęła decyzji co do zwrotu pieniędzy lub wymiany na inny towar. Odesłała je do producenta i kazała za jakiś czas się zgłosić. Uznano mi tę reklamację i miałam prawo wymienić te botki na inne.

    Avatar użytkownika alanml
    alanmlPoziom:
    • Zarejestrowany: 27.10.2009, 16:11
    • Posty: 30511
    7
    • Zgłoś naruszenie zasad
    24 czerwca 2013 14:47 | ID: 978024

    W Tchibo tak zrobili bo mają sklep internetowy i moze w razie czego podciagną pod to. Sama nie wiem ale dziwi mnie, ze takie jest prawo.

    Avatar użytkownika Dunia
    DuniaPoziom:
    • Zarejestrowany: 10.03.2011, 16:24
    • Posty: 18894
    8
    • Zgłoś naruszenie zasad
    24 czerwca 2013 14:48 | ID: 978025

    Poczytałam sobie. I okazuje się , że zwrot towaru bez wad jest możliwy jeśli sprzedawca wyraża na to zgodę. A więc tylko od dobrej woli sprzedawcy wszystko zależy. 

    Avatar użytkownika alanml
    alanmlPoziom:
    • Zarejestrowany: 27.10.2009, 16:11
    • Posty: 30511
    9
    • Zgłoś naruszenie zasad
    24 czerwca 2013 14:53 | ID: 978027
    oliwka (2013-06-24 16:46:08)

    Swego czasu tak pochopnie u córki kupiłam botki zimowe i po przyjeździe do domu okazało się, że nie mogę w nich chodzić. Po dokładnym obejrzeniu zauważyłam, że jeden z obcasików był przekrzywiony. Po dłuższym już czasie będąc u córki zareklamowałam je i też sama sprzedawczyni nie podjęła decyzji co do zwrotu pieniędzy lub wymiany na inny towar. Odesłała je do producenta i kazała za jakiś czas się zgłosić. Uznano mi tę reklamację i miałam prawo wymienić te botki na inne.

    Tu przeszło jako reklamacja a ja reklamacji nie składałam to całkiem inna sytuacja. 



    Dunia (2013-06-24 16:48:58)

    Poczytałam sobie. I okazuje się , że zwrot towaru bez wad jest możliwy jeśli sprzedawca wyraża na to zgodę. A więc tylko od dobrej woli sprzedawcy wszystko zależy. 

    Tez to wyczytałam. No trudno ale nadal jestem zdziwiona. Moze gdybym nie nakrzyczała na tego pana to było by inaczej ale jak wspomniałam byłam pewna, ze prawo mi to gwarantuje. 

    Avatar użytkownika Marietka
    MarietkaPoziom:
    • Zarejestrowany: 29.01.2012, 20:55
    • Posty: 28005
    10
    • Zgłoś naruszenie zasad
    24 czerwca 2013 14:57 | ID: 978029

    ale jaja nooo

     

     

     

    nei wiedziąłam o tym

    pewnie takze ostro pokłociłbym sie z esprzedawca albo co gorzej w ryj bym dala

    Avatar użytkownika Dunia
    DuniaPoziom:
    • Zarejestrowany: 10.03.2011, 16:24
    • Posty: 18894
    11
    • Zgłoś naruszenie zasad
    24 czerwca 2013 14:58 | ID: 978030
    Marietka (2013-06-24 16:57:00)

    ale jaja nooo

     

     

     

    nei wiedziąłam o tym

    pewnie takze ostro pokłociłbym sie z esprzedawca albo co gorzej w ryj bym dala

    Martusiu!!! Co ty słonko wypisujesz?

    Użytkownik usunięty
      12
      • Zgłoś naruszenie zasad
      24 czerwca 2013 14:58 | ID: 978031

      No niestety takie prawo- najczesciej sklepy godza sie na zwrot lub wymiane bo ida na reke klientowi ale nie zawsze. Ja mialam kiedys taka sytuacja z okularami Pawla, w domu okazalo sie ze go uciskaja. Nie bylo inf ze towar nie podlega zwrotowi, ale sklep zwrotow nie przyjmowal- wywalczylam to tylko dzieki temu ze ktos kartke z tym wyniosl przez przypadek na zaplecze i kierowniczka zgodzila sie na zwrot.

      Avatar użytkownika alanml
      alanmlPoziom:
      • Zarejestrowany: 27.10.2009, 16:11
      • Posty: 30511
      13
      • Zgłoś naruszenie zasad
      24 czerwca 2013 14:59 | ID: 978033

      Ale czy musi byc widoczna informacja, ze zwrotów nie przyjmują? Czy tylko wystarczy, ze takie jest prawo?

      Avatar użytkownika Dunia
      DuniaPoziom:
      • Zarejestrowany: 10.03.2011, 16:24
      • Posty: 18894
      14
      • Zgłoś naruszenie zasad
      24 czerwca 2013 15:00 | ID: 978036

      Musi być widoczna informacja. I to wywieszona w miejscu widocznym dla klienta. Bardzo często jest wywieszona w poblizu kasy. 

      Avatar użytkownika Marietka
      MarietkaPoziom:
      • Zarejestrowany: 29.01.2012, 20:55
      • Posty: 28005
      15
      • Zgłoś naruszenie zasad
      24 czerwca 2013 15:03 | ID: 978037
      Dunia (2013-06-24 16:58:16)
      Marietka (2013-06-24 16:57:00)

      ale jaja nooo

       

       

       

      nei wiedziąłam o tym

      pewnie takze ostro pokłociłbym sie z esprzedawca albo co gorzej w ryj bym dala

      Martusiu!!! Co ty słonko wypisujesz?

      a no tak. bo ja za bardzo ,, wyrywna,, jestem...

      Avatar użytkownika Dunia
      DuniaPoziom:
      • Zarejestrowany: 10.03.2011, 16:24
      • Posty: 18894
      16
      • Zgłoś naruszenie zasad
      24 czerwca 2013 15:04 | ID: 978039
      Marietka (2013-06-24 17:03:22)
      Dunia (2013-06-24 16:58:16)
      Marietka (2013-06-24 16:57:00)

      ale jaja nooo

       

       

       

      nei wiedziąłam o tym

      pewnie takze ostro pokłociłbym sie z esprzedawca albo co gorzej w ryj bym dala

      Martusiu!!! Co ty słonko wypisujesz?

      a no tak. bo ja za bardzo ,, wyrywna,, jestem...

      Marietka (2013-06-24 17:03:22)
      Dunia (2013-06-24 16:58:16)
      Marietka (2013-06-24 16:57:00)

      ale jaja nooo

       

       

       

      nei wiedziąłam o tym

      pewnie takze ostro pokłociłbym sie z esprzedawca albo co gorzej w ryj bym dala

      Martusiu!!! Co ty słonko wypisujesz?

      a no tak. bo ja za bardzo ,, wyrywna,, jestem...

      Nooooo!!! 

      Avatar użytkownika alanml
      alanmlPoziom:
      • Zarejestrowany: 27.10.2009, 16:11
      • Posty: 30511
      17
      • Zgłoś naruszenie zasad
      24 czerwca 2013 15:06 | ID: 978042
      Dunia (2013-06-24 17:00:40)

      Musi być widoczna informacja. I to wywieszona w miejscu widocznym dla klienta. Bardzo często jest wywieszona w poblizu kasy. 

      Juz tam nie pójde aby to sprawdzic ale jestem mocno zdziwionoa. Kurcze człowiek idzie po buty i musi akutalne prawo czytac.

      Użytkownik usunięty
        18
        • Zgłoś naruszenie zasad
        24 czerwca 2013 15:20 | ID: 978048

        I przez takie coś sprzedawca traci klientów.........

        Użytkownik usunięty
          19
          • Zgłoś naruszenie zasad
          24 czerwca 2013 15:44 | ID: 978061

          Nie wiedzialam ze sprzedawca nie ma obowiazku przyjac towaru z powrotem.

          Nigdy nie mialam problemu ze zwrotem w sieciowkach,nawet nie musialam podawac powodu.

          Dziwne to prawo jest....

          Użytkownik usunięty
            20
            • Zgłoś naruszenie zasad
            24 czerwca 2013 15:48 | ID: 978064

            Zwrot czy wymiana- bo problemu z wymiana wlasnie czesto nie robia na inna rzecz badz bon.