Prezes UOKiK nałożyła na jeden z banków karę ponad 1,2 mln zł za "wywoływanie lęku, presji psychicznej i wprowadzenie w błąd" stosowane w ramach działań windykacyjnych...
Z ustaleń UOKiK wynika między innymi, że pracownicy banku, kontaktując się telefonicznie z dłużnikami, "informowali":
(…) Skoro w świetle powyższego stanowiska banku nadal nie chce Pan/i oddać pieniędzy to nie mamy innego wyjścia. Bank jest zmuszony skierować Pana/i akta do Windykacji Ulicznej. Pod podane przez Pana/ią adresy wyślemy jednostkę interwencyjną z naszymi egzekutorami, którzy zajmą się prowadzeniem z Panem/ią negocjacji u Pana/i w domu. Proszę się nie martwić, nasi egzekutorzy są specjalistami w odzyskiwaniu rat, których Klienci nie chcą oddać. Przyjadą do Pana/i do domu w swoich uniformach i jestem przekonany, że po kwadransie negocjacji mimo tych wszystkich problemów życiowych zdecyduje się Pan/i oddać pieniądze do Banku! (…)
I co Wy na to?