Czy zgadzacie się z poniższymi powodami....
5 powodów gorszej pozycji zawodowej kobiet
(fot. Jupiterimages) Amerykański portal "Excelle" opublikował listę 5 stereotypów, które powodują, że kobiety mają gorszą pozycję w firmie. Nawet, gdy prezentują ten sam, albo i lepszy poziom niż mężczyźni, trudniej dostać im się na sam szczyt.
Mężczyźni są asertywni, kobiety agresywne.
Mężczyźni mogą swobodnie "walczyć o swoje" i być wojownikami, są wtedy pojmowani, jako asertywni. Gdy kobieta próbuje być przedsiębiorcza, natychmiast kultura macho przykleja jej łatkę awanturniczej i agresywnej.
Mężczyźni reagują z pasją, kobiety emocjonalnie.
Kobiety reagują emocjonalnie, ale w takim samym stopniu, co mężczyźni. Różnica polega na tym, że gdy mężczyzna reaguje wściekłością, bo ktoś ma inną opinię, to traktuje się to jako zaletę, on przecież broni swojej opinii. Kobieta podnosząca głos traktowana jest, jako niemiły członek grupy z gorącą głową.
Mężczyźni krzyczą, kobiety mamroczą.
Mężczyźni mają mocniejszy głos i wykorzystują go, by zagłuszyć
kobiety. Kobieta jednak może zbić z tropu mężczyznę, jeśli usiądzie prosto i utrzyma pewne siebie spojrzenie. Kontakt wzrokowy paraliżuje mężczyzn.
Mężczyźni sterują, kobiety wspierają.
Kobiety posiadają specyficzne cechy przydatne w prowadzeniu sekretariatu (współczucie, utrzymywanie uwagi, umiłowanie porządku). Można je równie dobrze wykorzystać w prowadzeniu biznesu i stać się dzięki nim "gwiazdą wśród prezesów".
Mężczyźni utrzymują styl formalny, kobiety kokietują stylem.
Nic nie pokazuje różnic w standardach dla kobiet i mężczyzn bardziej niż tzw. “Casual Friday” w firmach. Mężczyźni ubierają wtedy luźniejsze stroje, jak t-shirt lub bluza. Gdy
kobiety zrezygnują z oficjalnego stroju i ubiorą spódniczkę zamiast kobiecego kostiumu ze spodniami, albo włożą buty na wyższym obcasie, to od razu są nazywane "lafiryndami".
wp.pl