Och Karol 3 - Wierność kotku to nowa, spontaniczna akcja, która ma na celu pokazać, że można żyć inaczej, niż prezentuje to film, do którego tytułu akcja nawiązuje.
Akcja inspirowana jest nie tylko filmem, ale przede wszystkim zbliżającą się beatyfikacją Jana Pawła II. Do niego nawiązuje tytułowy Karol. Młodzi ludzi chcą zwrócić uwagę na nauczanie papieża, który dużą część swojej działalności poświęcił relacjom damsko-męskim, miłości i odpowiedzialności za człowieka. Organizatorzy chcieliby obudzić "pokolenie JP2".
Dlaczego teraz?
Ponad 50% polskich internautów przyznało się do zdrady. Co więcej, 1/3 praktykujących wierzących przyznała się do utrzymywania seksualnych kontaktów pozamałżeńskich, wynika z raportu przygotowanego przez Zbigniewa Izdebskiego.
Cel akcji?
- Przypomnieć wszystkim, że wierność jest podstawą prawdziwej miłości!
- Zachęcić do twórczego przeżywania relacji.
- Uświadomić wartość czasu przedmałżeńskiego
- Przypomnieć nauczanie papieskie, w tym szczególnie "Miłość i Odpowiedzialność" Karola Wojtyły.
Pomysłodawcy akcji mają nadzieję, że pomoże ona wybrnąć przynajmniej niektórym z dwuznacznych sytuacji. Symbolem takiej decyzji o wybrnięciu czy w ogóle nie wchodzeniu w ryzykowane relacje, mogące naruszyć miłość dwojga ludzi, jest właśnie serdeczny palec z obrączką, który swoją drogą budzi różne skojarzenia. Celowo - czasem trzeba kogoś "walnąć obuchem w łeb" żeby się obudził.
Akcje popierają m.in. Krzysztof Ziemiec, znany prezenter i dziennikarz telewizyjny i Wojciech Cejrowski, podróżnik i dziennikarz.