Powitanie jest bardzo ważnym gestem rozpoczynającym  każde spotkanie. Aby przebiegało ono w miłej atmosferze należy uczynić  to prawidłowo. Najczęstszym błędem w etykiecie towarzyskiej jest witanie  się zaraz po wejściu do domu w przedpokoju w okryciu wierzchnim. Czasem  gospodarze są bezradni i mimo zaproszenia do zdjęcia okryć i udania się  do salonu, goście podchodzą witają się, całują i dopiero wchodzą „na  salony”.  Zasada jest prosta – po wejściu do domu, zdejmujemy okrycia,  przechodzimy dalej do pomieszczenia bardziej reprezentacyjnego niż  przedpokój i dopiero witamy się, zaczynając od pani i pana domu. Przy  powitaniu pierwsza wyciąga rękę osoba wyższa rangą, starsza do młodszej i  kobieta do mężczyzny. Mężczyzna natomiast zawsze pierwszy kłania się  kobiecie. Wszystkie osoby wchodzące do pomieszczenia witają pierwsi  obecnych jeżeli nawet są ich zwierzchnikami.
Zasady, które obowiązują przy powitaniu:
 
 1. Gdy kobieta wita się z mężczyzną, nie wstaje; 
 
 2. Kiedy kobieta wita się z kobietą w zbliżonym wieku, wystarczy, że  lekko się podniesie; także na siedząco mogą podawać sobie dłoń, chyba że  kobieta wita się ze szczególnie ważnym gościem lub kobietą znacznie  starszą, wówczas wstaje; 
 
 3. Mężczyźni przy powitaniu powinni wstać; 
 
 4. Podawanie dłoni: kobieta podaje rękę mężczyźnie, starszy młodszemu,  przełożony podwładnemu, osoba o wyższym prestiżu osobie mniej dostojnej;  oznacza to, że rękę kobiecie-pracownikowi podaje, jako pierwszy, zawsze  zwierzchnik; 
 
 5. Nie należy podawać ręki przez biurko ani przez stół, zawsze należy wyjść zza biurka; 
 
 6. Dłoń do uścisku należy wyciągnąć przed siebie i ścisnąć ją  umiarkowanie; Nie podajemy wiątkiej dłoni, świadczy to o niepewności i  braku zaufania
 
 7. Przedstawiając kogoś należy podawać jego imię i nazwisko, przy czym  imię wymieniamy zawsze przed nazwiskiem. Przy powitaniu nie ma obowiązku  podawania sobie dłoni, choć w Polsce jest to dosyć popularne. Reguły  przedstawiania drugiej osoby są odwrotne do reguł witania się  (przedstawiamy mężczyznę kobiecie, osobę młodszą starszej, osobę niższej  rangi osobie rangi wyższej)
 
 8. W pracy - jako pierwszy wita się ten, który wchodzi do biura, nie ten  który już w biurze jest (jednak na korytarzu działa jeszcze reguła  pierwszeństwa) - nigdy nie popełnimy błędu, jeśli przywitamy kogoś jako  pierwsi! Nie powtarzamy powitania kilkakrotnie w ciągu jednego dnia,  jeśli spotykamy tę samą osobę - wystarczy wtedy uśmiech lub skinienie  głowy
 
 9. Kto komu sie kłania:
 
 Mężczyzna kłania się kobiecie
 Młodszy starszemu
 Pracownik przełożonemu
 Idący stojącemu
 Wchodzący - obecnym
 Jadący samochodem - idącym pieszo
 Pojedyncza osoba - grupie
 Idący schodami w górę - schodzącym
 Idący szybciej - idącemu wolniej.
 Gdziekolwiek wchodzimy pozdrawiamy obecnych: sprzedawczynię w sklepie, siedzących w poczekalni, w sali teatralnej...