Konsumentki deklarują bardzo wysoką chęć zakupu produktów prezentowanych przez kobiety dominujące seksualnie nad mężczyzną - wynika z badań
Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, w których przeanalizowano reklamy o zabarwieniu erotycznym.- We współczesnym świecie reklam znajdziemy bardzo rożne stereotypy nowoczesnych kobiet. Obok robiących karierę bizneswoman, widoczny jest przede wszystkim wizerunek kobiety przedstawiony w kontekście erotycznym. Obiekt seksualny to obraz
wszystkim świetnie znany, będący przedmiotem wielu kontrowersji i analiz badawczych - mówi Maria Korniłowicz, studentka psychologii w Szkole Wyższej Psychologii SpołecznejJak prezentowany w spocie reklamowym wizerunek kobiety i jej zachowanie wpływa na skuteczność przekazu? Badanie jednoznacznie wykazało, że najbardziej efektywne są reklamy charakteryzujące się wysokim poziomem dominacji. Najniższą ocenę uzyskały te reklamy, w których modelka jest całkowicie podporządkowana mężczyźnie. Świadczą o tym zarówno nastawienie do reklamy, marki jak i deklarowana pewność zakupu wśród badanych kobiet.
Cały artykuł:
http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/badania,dominacja-seksualna-przyciaga-klientow,35960,2,1,1.html