14 stycznia 2014 22:07 | ID: 1066569
Mam 2 letnią suczkę Lili, jest u mnie od roku i bardzo się do nas przywiązała. Niedługo nauczy się pisać na komputerze, bo ciągle siedzi przy mnie i wącha laptop. A za synem tak tęskni, że swoje posłanie ściąga na próg do jego pokoju.
17 stycznia 2014 09:48 | ID: 1067816
17 stycznia 2014 09:48 | ID: 1067817
psa i dziecko :)
17 stycznia 2014 10:19 | ID: 1067841
my mamy kitikatusa
17 stycznia 2014 10:21 | ID: 1067842
https://www.familie.pl/gallery/kitikatus-rozciagatus-pospolitus-Ruda,imagecomments-35336.html
17 stycznia 2014 11:12 | ID: 1067871
https://www.familie.pl/gallery/kitikatus-rozciagatus-pospolitus-Ruda,imagecomments-35336.html
Fajny:)
18 stycznia 2014 18:07 | ID: 1068493
pieska
18 stycznia 2014 18:14 | ID: 1068498
ja mam 2 kocice: matke i corke
19 lutego 2014 10:51 | ID: 1084259
Ja mam dwie sympatyczne świnki morskie :P
22 lutego 2014 14:06 | ID: 1085374
Nasz chomik chyba kończy swój zywot:(((
22 lutego 2014 15:03 | ID: 1085390
Uuu przykro...małe biedactwo :(
Ja mam starszą sunie, co już z 10 szczeniaków w swoim życiu urodzila ( jak nie więcej:)) i znów w ciąży.
Synka jej 8 miesięcznego.
I śliczną suczkę, też 8,,9 miesięcy, dałam ją narzeczonemu na imieniny:)
22 lutego 2014 15:51 | ID: 1085393
Nasz chomik jakby żwawszy troche jest...nawet zjadł mlecza, co go w ogródku wypatrzyłam dla mojego zwierzaczka:)))
22 lutego 2014 16:33 | ID: 1085403
Nie mamy żadnego zwierzątka.
16 kwietnia 2014 12:15 | ID: 1104301
Witam,
piszę pracę dyplomową dot. Relacji rodziców o znaczeniu zwierząt w procesie wychowania dziecka. Czy pomoglibyście w wypełnianiu ankiety (potzrebuje jeszcze 40!)? Ankieta nie jest trudna, jest tylko kilknaście pytań można ją wypełnić zaznaczając odpowiedź w ajkimś kolorze czy poprzez pogrubienie. Więcej info na maila, jeśli ktoś chciałby wypełnić wersję w Wordzie: majka2509@gazeta.pl
Relacje rodziców o znaczeniu zwierząt w procesie wychowania dziecka
Jestem studentką Pedagogiki o specjalności Opieka i wychowanie z profilaktyką społeczną Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Przeprowadzam ankietę dotyczącą znaczenia zwierząt w procesie wychowania. Jest mi ona niezbędna do napisania pracy dyplomowej. Będzie wykorzystana tylko i wyłącznie do celów naukowych. Proszę o szczere odpowiedzi.
Proszę o zaznaczanie odpowiedzi krzyżykiem. Na każde pytanie można zaznaczyć kilka odpowiedzi.
Joanna Szablewska
Metryczka:
Płeć
Kobieta
Mężczyzna
Miejsce zamieszkania
Miasto
Wieś
1. Czy posiada Pan/Pani w domu zwierzę?
Tak
Nie
Jeśli tak, to jakie to jest zwierzę:
Pies
Kot
Chomik
Świnka morska
Królik
Rybki akwariowe
Inne, jakie………………………………………………………………………………..
2. Istnieje pogląd, że posiadanie psa lub kota w domu ma działanie terapeutyczne. Z czym Pana/Pani zdaniem to się wiąże?
Z pozytywnym wpływem na rozwój emocjonalny dziecka
Z działaniem uspokajającym i relaksującym na dziecko
Z pomaganiem niepełnosprawnym dzieciom
Ze wspomaganiem rozwoju mowy i nauki czytania
Ze zwiększaniem poczucia szczęścia
Z pozytywnym wpływem na psychikę osób samotnych, poprzez dotrzymywanie towarzystwa
Inne, jakie………………………………………………………………………………..
Nie zgadzam się z powyższymi odpowiedziami, gdyż……………………………….....
……………………………………………………………………………………………….
3. By terapeutyczne działanie związane ze przebywaniem ze zwierzętami było skuteczne:
Pies musi być specjalnie do tego celu wyszkolony
Terapia musi odbywać się regularnie
Dziecko nie może się bać zwierzęcia
Dziecko nie może być agresywne wobec zwierzęcia
Inne, jakie………………………………………………………………………………..
Nie zgadzam się by…………………………………………………………….…, gdyż
…………………………………………………………………………………….…………
4. Poprzez jakie zachowania związane z opieką przy zwierzętach (przy kocie lub psie) rozwija się obowiązkowość u dzieci?
Wychodzenie z psem na spacer bez względu na pogodę
Podawanie kotu/psu karmy regularnie o jednakowej godzinie
Sprzątanie kuwety kotu
Czesanie, kąpiel i pielęgnację zwierzęcia
Inne, jakie………………………………………………………………………………..
Nie zgadzam się z powyższymi odpowiedziami, ponieważ…………………………….
……………………………………………………………………………………………….
5. W jaki sposób wykonywanie niezbędnych czynności (rozwijających obowiązkowość) przy zwierzęciu wpływa na dalsze życie
Pozwala na wywiązywanie się dziecka z określonych zadań przydzielonych dziecku
Pozwala na podejmowanie przemyślanych decyzji
Pozwala na dotrzymywaniem tajemnicy
Pozwala myśleć o innych
Inne, jakie………………………………………………………………………………..
6. Twierdzę, że opiekowanie się zwierzętami przez dzieci może spowodować to, iż:
Dzieci czują się ważne i docenione, ponieważ są za coś odpowiedzialne
Dzieci mogą mieć swoje wspólne tajemnice ze zwierzętami
Dzieci mają przyjaciela, na którym mogą polegać
Dzieci nie będą czuły się samotne
Inne, jakie………………………………………………………………………………..
Nie zgadzam się z powyższym, gdyż……………………………………………………
……………………………………………………………………………………………….
7. Zwierzę obdarza człowieka bezwarunkową miłością. Właściwa nad nim opieka powoduje, że:
Dziecko staje się bardziej ufne wobec zwierząt
Dziecko staje bardziej ufne wobec rówieśników
Dziecko staje się bardziej ufne wobec dorosłych
Inne, jakie………………………………………………………………………………..
Nie zgadzam się z powyższym, gdyż …...………………………………………………
……………………………………………………………………………………………….
8. Posiadanie psa lub kota powoduje zmniejszenie nieśmiałości u dziecka, gdyż:
Idąc na spacer dziecko nawiązuje nowe przyjaźnie
Wykonuje niektóre czynności związane ze zwierzęciem publicznie
Kiedy zwierzę jest chore, szuka pomocy u weterynarza
Inne, jakie……………………………………………………………………………….
Nie zgadzam się z powyższym, gdyż ….………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
9. Często dzieci mają problem z nadmierną energią i nie wiedzą jak sobie z nią poradzić, sprawiając przy tym innym przykrość. Przebywając z psem dziecko może:
Rozładować swoją energię poprzez wspólną zabawę na podwórku czy bieganie po parku/lesie
Nauczyć się, że jeśli uderzy psa, on będzie smutny, tak samo jak człowiek
Doświadczyć niechęci do zabawy ze strony psa, jeśli ono krzyczy, zachowuje się agresywnie
Uświadomić sobie, że kiedy jest spokojne pies chętniej się z nim bawi
Inne jakie………………………………………………………………………………...
Nie zgadzam się z powyższymi, ponieważ …...………………………………………...
……………………………………………………………………………………………….
10. Pies, czy kot często towarzyszą dzieciom podczas wszystkich codziennych zajęć. Dziecko, wychowujące się ze zwierzęciem w swoim wolnym czasie:
Chodzi na spacery z psem
Bawi się z kotem/psem
Wspólnie ogląda bajki i filmy
Sprząta kuwetę kota/ kąpie i czesze psa
Dyskutuje i rozmawia ze zwierzęciem
Mniej czasu spędza przy komputerze
Inne, jakie………………………………………………………………………………..
Nie zgadzam się z powyższym, gdyż ...…………………………………………………
……………………………………………………………………………………………….
11. Poprzez przebywanie i opiekowanie się zwierzęciem na co dzień, dziecko uświadamia sobie, że zwierzę:
Jest zależne od swojego opiekuna
Może zachorować, gdy dziecko nie będzie się należycie nim opiekować
Zgubi się lub ucieknie jeśli nie dziecko nie będzie o niego dbać
Podobnie jak człowiek czuje i wyraża swoje emocje
Tęskni kiedy nie ma swojego opiekuna w pobliżu i cieszy się, kiedy jego „pan” wróci
Inne, jakie………………………………………………………………………………..
Nie zgadzam się z powyższym, gdyż ……………….………………………………….
……………………………………………………………………………………………….
12. Wychowywanie się dziecka pod jednym dachem ze zwierzętami rozwija troskę o innych, ponieważ:
Dziecko dzielić się ze zwierzęciem tym co ma (zabawki, czasami jedzenie)
Myśli o innych
Potrafi zrezygnować ze swoich przyjemności na rzecz zakupu zabawki dla swojego zwierzątka
Dziecko bierze pod uwagę nie tylko swoje potrzeby, ale także to, czego potrzebuje jego ukochany czworonożny przyjaciel
Dziecko opiekuje się i martwi o zwierzę, kiedy mu coś dolega
Inne, jakie.........................................................................................................................
Nie zgadzam się z powyższym, ponieważ.......................................................................
….....................................................................................................................................
13. Pies czy kot to dobry towarzysz także dla mniejszych dzieci. Ponadto ciągłe przebywanie ze zwierzętami może pomóc w nauce mowy, czy też czytania, ponieważ:
Dziecko rozmawia ze zwierzęciem i nie ma wątpliwości, że go nie rozumie
Dzieli się swoimi sekretami ze swoim zwierzęcym przyjacielem
Zwierzę wysyła jasne komunikaty, które dziecko szybko rozumie
Dziecko opowiada i próbuje czytać swojemu zwierzęciu bajki lub historyjki
Inne, jakie………………………………………………………………………………..
Nie zgadzam się z powyższymi stwierdzeniami, ponieważ……………………………..
……………………………………………………………………………………………….
Dziękuję za pomoc ;)
Pozdrawiam
Asia
Nie masz konta? Zaloguj się, aby tworzyć nowe wątki i dyskutować na forum.