sxc.hu
Uwaga na droższe wersje.
Niemieckie firmy spożywcze i sklepy bez żenady prowadzą politykę naciągania klientów - informuje thelocal.de.
Sprawę odkrył niemiecki rzecznik ochrony konsumentów.
Inspektorzy znaleźli w dyskontach takich sieci jak Kaufland, Lidl i Real 300-gramowe paczki żelków Haribo w cenie 89 eurocentów. Ku swojemu zdziwieniu w sklepach mniejszych sieci w tej samej cenie znaleźli opakowania 200-gramowe.
To oznacza, że w rzeczywistości cukierki były o 50 proc. droższe.
Handel detaliczny i przemysł spożywczy celowo utrudniają klientom uzyskanie wyraźnej informacji o cenie produktu - stwierdził ekspert ds. żywnosci w biurze rzecznika praw konsumentów Armin Valet.
To nie koniec oszukiwania klientów. Niektórzy sprzedawcy jeszcze celowo obniżają o kilka centów cenę produktu, by wydawał się bardziej atrakcyjny dla klientów. Tak było np. z paczką cukierków Nimm 2. W jednym sklepie 345-gramowa torebka cukierków kosztowała 1,99 euro. W innym tej samej wielkości torebka, ale zawierająca zaledwie 240 gram słodyczy, kosztowała o zaledwie o pięć centów mniej.
Sfora.pl
Zauważyłam to na kilku produktach - szkoda słów