-
1
Sonia
Zarejestrowany: 06-01-2010 16:15 .
Posty: 112855
2011-08-01 16:54:03
1 sierpnia 2011 16:54 | ID: 602164
Zdecydowanie sprzedawca powinien znać się na towarach w swoim sklepie!!!! I nie mówię tu tylko o aptece, czy drogerii. Sklep motoryzacyjny jest również ważny!
-
2
usunięty użytkownik
2011-08-01 16:54:19
1 sierpnia 2011 16:54 | ID: 602166
-
3
Isabelle
Zarejestrowany: 03-07-2009 19:42 .
Posty: 21159
2011-08-01 16:57:43
1 sierpnia 2011 16:57 | ID: 602172
-
4
usunięty użytkownik
2011-08-01 17:00:14
1 sierpnia 2011 17:00 | ID: 602175
Jasne, że sprzedawca powinien się znać na tym, co sprzedaje. Ja też niestety często się spotykam z tym, że sprzedawca nie orientuje się kompletnie w sprzedawanych towarach. Błahy przykład, ale ostatnio chciałam kupić kawę, która miała być takim drobnym upominkiem w ramach podzękowania dla cioci. Nie piję kawy i się kompletnie na nich nie znam. Pytam sprzedawczynię o dobrą kawę a ona do mnie, że też nie pije kawy i też się na nich nie zna :) Dobrze, że pan co stał za mną w kolejce się znał na kawach i polecił dobrą (chyba) ;)
Ostatnio edytowany: 01-08-2011 17:01, przez: Ania_29
-
5
anna07
Zarejestrowany: 15-01-2011 20:28 .
Posty: 8123
2011-08-01 17:04:29
1 sierpnia 2011 17:04 | ID: 602180
-
6
oliwka
Zarejestrowany: 19-04-2008 00:57 .
Posty: 161880
2011-08-01 17:24:56
1 sierpnia 2011 17:24 | ID: 602195
Przede wszystkim w takich specjalistycznych sklepach. Mój syn też ostatnio kupił dla męża na imieniny nowe wycieraczki na szyby do naszego auta powiedział dla sprzedawcy jaki typ, marka itp. i on doradził mu a potem okazało się, że jedno pióro jest za krótkie. Poszedł do sklepu i niestety nie chciał ten sam gościu wymienić bo stwierdził, że jedno było zamontowane a co miało byś naklejone a może w opakowaniu... wrrr - i na dodatek sam doradził.
Ostatnio edytowany: 01-08-2011 17:26, przez: oliwka
-
7
Sylwiaws
Zarejestrowany: 15-12-2009 23:07 .
Posty: 4215
2011-08-01 17:41:29
1 sierpnia 2011 17:41 | ID: 602211
Pracowałam w sklepie spożywczym. Towaru było pełno i nie byłam w stanie powiedzieć czy klementynki czy mandarynki są z pestkami czy bez skoro codziennie przychodziła dostawa często z różnego źródła. Albo czy czekoladki z nadzieniem orzechowym są na pewno o takim samym smaku jak czekoladki które są innej firmy i producent deklaruje ze są tez orzechowe. Nie których rzeczy nie da sie przedstawić klientowi bo właściciele sklepów nie kwapią sie do posyłania pracowników na szkolenia lub spotkania z przedstawicielami danych marek. Dla nich dobrze jest jak jest. Wiedza pracownika oparta jest na chodliwości towaru i jego własnych doświadczeniach czyli równie dobrze mogli byśmy sie spytać każdej osoby spotkanej na ulicy co jest lepsze. Należny tez być świadomym klientem i czytać to co jest na opakowaniu.
W sklepach specjalistycznych często za kasa siedzi sam właściciel lub jakiś członek rodziny który dosyć często potrafi tylko operować kasą fiskalną. Nie raz spotkałam się z sytuacja ze kupowałam jakaś cześć i podawałam nazwę a sprzedawca szukał w komputerze czy coś takiego ma w sprzedaży. Tak było w sklepie meblowym. Do tego jeszcze pokazując towar na wystawie sprzedawca zastanawiał sie jak to sie nazywa i czy na pewno jest to do sprzedaży!
Ostatnio edytowany: 01-08-2011 17:45, przez: Sylwiaws
-
8
Melisa
Zarejestrowany: 07-08-2010 22:41 .
Posty: 8231
2011-08-01 22:13:20
1 sierpnia 2011 22:13 | ID: 602428
Jezeli się nie zna jest niekompetentny.
-
9
usunięty użytkownik
2011-08-01 22:17:53
1 sierpnia 2011 22:17 | ID: 602432
Powinien się znać. Szczególnie, jeśli chodzi o specjalistyczny sprzęt. No bo do kogo się zwrócić jak nie do sprzedawcy? Niestety najczęściej jest tak, że albo się nie zna w ogóle, albo... wciska to, co najdroższe.
-
10
aga_8666
Zarejestrowany: 15-02-2011 19:08 .
Posty: 5072
2011-08-01 22:18:49
1 sierpnia 2011 22:18 | ID: 602434
Ja pracuje w branży technika grzewcza i sanitarna, owszem znam się na asortymencie jaki posiadam i nawet co nieco doradze w sprawach technicznych
-
11
aluna
Zarejestrowany: 17-09-2008 08:35 .
Posty: 4070
2011-08-01 22:20:06
1 sierpnia 2011 22:20 | ID: 602438
Nie wchodze do sklepow w których choc raz sprzedawca nawalił i nie znał swojego asortymentu. Zwlaszcza specjalistycznych.
Co innego spożywcze
-
12
dziecinka
Zarejestrowany: 07-05-2008 11:21 .
Posty: 26147
2011-08-01 22:23:01
1 sierpnia 2011 22:23 | ID: 602442
Skoro sklep jest specjalistyczny, to sprzedawca powinien się orientować w asortymencie, chociaż trochę.
A jak się pomyli, powinien przeprosić i dokształcić się.
-
13
usunięty użytkownik
2011-08-02 00:13:29
2 sierpnia 2011 00:13 | ID: 602504
-
14
usunięty użytkownik
2011-08-02 05:21:18
2 sierpnia 2011 05:21 | ID: 602559
Powinien.
W sklepach zwłaszcza specjalistycznych.
Nie wyobrazam sobie isc np do apteki i chciec kupic masc na odparzenie, dostac cos do stop :)
-
15
Dunia
Zarejestrowany: 10-03-2011 17:24 .
Posty: 18894
2011-08-02 05:48:10
2 sierpnia 2011 05:48 | ID: 602577
Też uważam, że sprzedawca powinien wiedzieć co ma w sklepie i co sprzedaje klientowi. Byłam sprzedawcą branży RTV i galanteria z pasmanterią. To dwie różne branże ale nigdy nie powiedziałam" nie wiem". Szczególnie przy RTV. Czytałam instrukcje, a jak warto było, to zachwalałam. Bo ja po prostu lubiłam swoją pracę. A jak ja sprzedawałam zabawki.....
-
16
usunięty użytkownik
2011-08-02 07:33:22
2 sierpnia 2011 07:33 | ID: 602615
zdecydowanie tak! szczególnie jeśli są to stricte specjalistyczne sklepy. Ja zawsze oczekują od sprzedawcy, że odpowie na moje wątpliwości i pytania związane z towarem który chcę kupic
-
17
usunięty użytkownik
2011-08-02 07:39:18
2 sierpnia 2011 07:39 | ID: 602618
To chyba nie podlega w ogóle dyskusji że powinien.
-
18
usunięty użytkownik
2011-08-02 09:13:51
2 sierpnia 2011 09:13 | ID: 602677
Powinien, zwłaszcza jeśli sprzedaje artykuły motoryzacyjne, AGD, RTV, komputery, meble, farby/lakiery itp. Zadaniem sprzedawcy nie tylko jest sprzedać towar, ale także doradzić klientowi :)