Dzieci, które gestykulują mają większy zasób słownictwa - dowodzą badania. Grupa psychologów z Uniwersytetu w Chicago ustaliła, że dzieci, których rodzice używają gestów, same zaczynają częściej gestykulować, przez co ich słownictwo wzbogaca się szybciej.
Z ich obserwacji wynika też, że częściej gestykulują dzieci wykształconych rodziców o wysokim statusie materialnym.
"Zasób słownictwa często przekłada się na sukcesy w szkole. Dlatego dzieci z rodzin biedniejszych często osiągają gorsze wyniki niż ich rówieśnicy z rodzin wyżej sytuowanych" - mówi współautorka badań prof. Susan Goldin-Meadow.
Już wcześniej psycholodzy dowiedli, że wykształceni rodzice mówią do dzieci więcej, używając przy tym zdań złożonych. Jednak teraz okazało się, że ich mowie bardzo często towarzyszą gesty.
Przez gesty dzieci wyrażają znaczenia, których nie potrafią jeszcze sformułować werbalnie. Być może rezultaty tych badań zachęcą rodziców i opiekunów by używali gestów częściej.
PAP - Nauka w Polsce