W roku 2009 sprzedaż płyt DVD spadła o 9 proc., a jej wartość osiągnęła 33 miliardy dolarów. Analitycy przewidują, że w roku 2010 zmniejszy się ona o kolejne 12 proc. Spadków tych nie równoważą wzrost sprzedaży Blu-ray. Specjaliści mówią, że procesu tego nie uda się zatrzymać, gdyż DVD jest silniejszą konkurencją dla Blu-ray niż było dla kasety VHS. Skoro zatem DVD było w stanie pokonać VHS, to przemysł nie powinien liczyć na to, że Blu-ray stanie się kiedykolwiek alternatywą dla DVD. Tym bardziej, że rośnie mu kolejna konkurencja - zdobywające coraz większą popularność usługi VoD.
Zdaniem analityków, właśnie nadszedł właściwy moment, w którym studia filmowe powinny zacząć rozwijać technologie cyfrowej dystrybucji swoich produktów. Jeśli tego nie zrobią, cały rynek domowego wideo będzie stopniowo popadał w kryzys.
interia.pl
Technologia tak szybko się rozwija, że nie wiadomo co za kilka dni lub tygodni już nowego będzie. Człowiek na nadąża za tymi nowinkami...