Po wejściu na stronę
http://scratch.mit.edu widzimy najnowsze i najpopularniejsze gry, interaktywne animacje, muzykę lub filmy wideo. Wszystko stworzone przez kilkuletnich użytkowników dzięki prostym narzędziom dostarczonym im przez programistów. Scratch ma bowiem w założeniu przyciągać łatwością obsługi, a w jego zaprojektowaniu pomogły obserwacje dzieci bawiących się klockami lego.
Nie trzeba wpisywać skomplikowanych kodów, a jedynie przeciągać i łączyć ze sobą kolorowe graficzne prostokąty. Każdy z nich reprezentuje prostą instrukcję, np. zagraj dźwięk, powtórz poprzednią akcję albo spraw, że bohater przesunie się o dziesięć kroków w bok. Dzieci mogą tworzyć własne kombinacje tych elementów, a następnie gotowy projekt wraz z instrukcją obsługi umieścić w internecie i czekać na komentarze. Mogą również korzystać z projektów innych oraz rozwijać je przekształcając w swoje własne dzieła. Warto dodać, że strona Scratcha jest dostępna w języku polskim.
Mi się wydaje, że to super sprawa, bo może bardzo rozwijać wyobraźnię. A Wy co o tym myślicie?