Płatności mobilne przeżywają boom w Azji. Kierowane przez Chiny inne rynki w regionie idą w ich ślady, chcąc wykorzystać technologię bezgotówkową, aby przyspieszyć przejście do społeczeństwa cyfrowego. Jednak do tej pory operatorzy sieci ruchomej byli w dużej mierze pozostawieni w regionie.
W Afryce Subsaharyjskiej mobilne pieniądze dominują w krajobrazie płatności, z prawie 400 milionami zarejestrowanych kont w 133 serwisach na żywo. Dane GSMA Intelligence dla Azji Południowo-Wschodniej (w tym regionu Pacyfiku) pokazują, że obecnie jest 95 milionów zarejestrowanych kont w 45 usługach na żywo, a wskaźniki posiadania i użytkowania kont są nadal niskie w wielu krajach, czy to ze względu na bariery regulacyjne, ograniczoną interoperacyjność, preferencje dla transakcje pozagiełdowe (OTC) lub konkurencja ze strony platform OTT.
Z punktu widzenia płatności mobilnych Chiny są w dużej mierze dzieckiem plakatu. Szybki wzrost popularności smartfonów, kodów QR, zakupów detalicznych i efektów sieciowych z platform życiowych (WeChat i Alipay) uruchomiły krąg pozytywnego zaangażowania i wzrostu.
WeChat ma około 1,1 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, z których aż 90 procent korzysta z WeChat Pay.
Moje początki z bramka sms bez tokenow Alipay z firmy Ant Financial należącej do Alibaba ma ponad 700 milionów aktywnych użytkowników w samych Chinach.
Kiedy musisz uzyc bramka sms bez tokenow Dla porównania Apple Pay ma na całym świecie około 250 milionów użytkowników.
Platformy te pozwalają chińskim konsumentom robić zakupy, czatować, dzielić rachunki między sobą, dzielić się rabatami i kodami na podstawie zakupów oraz bezpiecznie kupować przedmioty w tej samej aplikacji.
Trzy proste tricki o bramka sms bez tokenow Dane GSMA Intelligence pokazują również, że ponad dwie trzecie właścicieli smartfonów w Chinach co miesiąc używa swoich urządzeń do kupowania rzeczy online.
Inne rynki azjatyckie nadrabiają zaległości, próbując naśladować sukces Chin.
Jaka przyszłość czeka bramka sms bez tokenow Światowa pierwsza dziesiątka pod względem adopcji składa się z siedmiu innych rynków azjatyckich, jak wynika z danych PwC
anonimowa bramka sms. Tajlandia i Hongkong są odpowiednio na drugim i trzecim miejscu, chociaż najciekawszą obserwacją jest Wietnam, gdzie adopcja wzrosła szybciej niż jakikolwiek inny kraj na świecie, kończąc 2018 r. na poziomie 37 procent i oczekuje się, że w tym roku wyniesie 61 procent ( patrz wykres poniżej, klik powiększyć ).
Chcąc przyspieszyć korzystanie z płatności mobilnych, rząd wietnamski przyjął w styczniu 2019 r. rezolucję promującą korzystanie z technologii bezgotówkowych w celu zwiększenia integracji finansowej w kraju. Mniej niż jedna trzecia dorosłych w Wietnamie ma konto bankowe, a tylko 4 procent ma kartę kredytową. Penetracja smartfonów jest również w mniejszości (27 proc.), ale wzrośnie do 75 proc. do 2025 r., ponieważ ceny urządzeń mobilnych i danych nadal spadają.
Wynika z tego, że kanał mobilny staje się skalowaną alternatywą dla dostępu do usług finansowych i narzędziem w przejściu do gospodarki o wiele mniej uzależnionej od transakcji gotówkowych
bramka sms bez tokenow .
Rząd Wietnamu zalecił szereg instytucji, w tym szkoły; szpitale; narzędzia; telekomunikacja; i firmy pocztowe traktują priorytetowo płatności elektroniczne i mobilne oraz pobierają rachunki i opłaty bezgotówkowo. Tymczasem State Bank of Vietnam został poproszony o opracowanie rozwiązań promujących korzystanie z e-portfeli, zapewnienie szerokiego wdrożenia standardu kodów QR i znalezienie sposobów na usunięcie ograniczeń transakcji elektronicznych.
Zaangażowany jest również sektor prywatny.
Jakie są wady bramka sms bez tokenow W październiku 2018 r. Grab, singapurska platforma transportowa i płatności mobilnych, nawiązała współpracę z wietnamskim start-upem płatniczym Moca, aby uruchomić GrabPay by Moca, mobilny portfel zintegrowany z aplikacją Grab, którego celem jest dostarczanie niezawodnych i przystępnych cenowo usług finansowych dla ludności wietnamskiej.
Perspektywa
Ten ruch płatności mobilnych to ogromna szansa dla operatorów sieci komórkowych w Azji Południowo-Wschodniej, którzy do tej pory nie odnieśli takiego sukcesu w zakresie mobilnych pieniędzy, jak w Afryce Subsaharyjskiej.
Podczas gdy Azja Południowo-Wschodnia odnotowała znaczny wzrost (rejestrowane konta z mobilnymi pieniędzmi wzrosły o 38 procent rok do roku w 2018 r., najszybciej ze wszystkich regionów), maskuje to fakt, że operatorzy sieci komórkowych w regionie w dużej mierze nadrabiają zaległości na starcie pojawiły się takie gry jak Grab i osiągnęły przewagę pierwszego gracza. W odwrotnym scenariuszu niż operatorzy sieci ruchomej z Afryki Subsaharyjskiej, którzy zdali sobie sprawę z potrzeby zdywersyfikowania oferty mobilnego pieniądza, aby pozostać na czele, operatorzy sieci ruchomej z Azji Południowo-Wschodniej muszą zrobić to samo, aby być konkurencyjnymi.
Taka dywersyfikacja może oznaczać wyjście poza podstawowe transakcje gotówkowe typu peer-to-peer i oferowanie powiązanych usług finansowych (oszczędności, kredyty, ubezpieczenia i zarządzanie majątkiem itp.) oraz dedykowanych rozwiązań dla przedsiębiorstw. Operatorzy sieci komórkowych mogliby również otworzyć swoje interfejsy API, aby zbudować ekosystem sprzedawców i programistów; zbadać różne sposoby monetyzacji, na przykład wypłaty lub opłaty handlowe, naliczanie procentowego oprocentowania kredytów lub pobieranie opłat od produktów ubezpieczeniowych i zarządzania majątkiem; i nawiązywać partnerstwa ze stronami trzecimi, aby pomóc przezwyciężyć bariery regulacyjne.
OTT w Azji odniosły taki sukces, ponieważ na nowo wymyśliły płatności, aby usiąść na zintegrowanych platformach życiowych wraz z pakietem innych usług. Operatorzy sieci ruchomej w regionie dobrze zrobiliby, gdyby wykorzystali swoje mocne strony (szerokie sieci dystrybucji, duże bazy klientów, dostęp do kanałów, zaufanie konsumentów), aby grać w OTT we własnej grze.
Zaprzyjaznione strony:
Informacje z Czech blog o rozmaitych sprawach Blog Donalda Trumpa